24. 7. 2007

Střípky léta 2007 - 7.část

24.07.2007 16:11 - 02. Deník -trvalý odkaz

Střípky léta 2007 - 7.část


pondělí 23.července 2007

   Kupodivu jsem dostal z Českého rozhlasu reakci na svůj e-mail z 9.7.2007, který najdete v části 2  Střípků léta 2007.

Paní Helena Petáková ze stanice Praha mi napsala:

     
Dobrý den, vážený pane Němče.
Váš námět na Kávu - pracovní síla - se dostal nedávno také do mého počítače, ale tak jako asi i jiní kolegové jsem Vám neodpověděla, protože ho považuji za ironickou nadsázku. Stejně tak nevím, jakou odpověď ode mě čekáte teď. Polemizovat s Vaší vyhraněnou kritikou pravděpodobně nemá význam - neptáte, neuvažujete, o pravdivosti svého názoru jste přesvědčen a na to máte samozřejmě právo.

   Mě na rozdíl od p. Tamchyny asi chápat nebudete - mám Pickárnu, do Stropu chodím výjimečně, obsazení nejvyšších míst ČRo2 pp. Janečkovou a Vejvodou nezpochybňuji. A určitě ne proto, že se bojím o svůj post pracovní síly.

   Ale také z přátelského soudku - Vašeho zpracování soutěže Lady Radio-Radio Man na webu jsme si tady na stanici velmi vážili.
Mějte se moc pěkně. Helena Petáková
     

   Paní Petáková zmínila redaktora Roberta Tamchynukterý mě minulý týden při jiné příležitosti vyzval, abych napsal své  náměty právě paní Petákové.  Řekl jsem mu, že jsem svůj námět poslal vedení stanice Praha na e-mail praha@rozhlas.cz, ale že jsem  nedostal ani potvrzení o příjmu e-mailu, které se generuje automaticky a vyzývá příjemce k potvrzení.  Potvrzení o přijetí e-mailu při jiných příležitostech, kdy do rozhlasu napíšu nějakou připomínku či námět a nevyžaduji žádnou odpověď, od redaktorů zpravidla přijde. Panu Tamchynovi jsem proto svůj námět přeposlal a kopií paní Petákové.

   A vida, ukázalo se, že paní Petáková námět už dostala, ale že ho považovala za srandu.  Já jsem ho ovšem myslel zcela vážně. Nelíbí se mi pojmy jako „trh práce“ a „pracovní síla“, kdy člověk přestává být člověkem a stává se pouze pracovní silou. Dokumentuje to i fotografie v tomto mém příspěvkukde obchodní řetězec sice inzeruje, že hledá zaměstnance, ale patrně hledá jen pracovní sílu. Možná, že kdyby paní Petáková dva roky pracovala za podmínek jako někteří zaměstnanci v různých obchodních řetězcích či jiných firmách, pochopila by, že „pracovní síla“ není za kapitalismu často shodná s pojmem „člověk“. Ale možná, že to paní Petáková ani pochopit nemůže, protože v polostátním (rozuměj veřejnoprávním) rozhlase je oproti jiným podnikům a firmám přece jen blaze.

   Reakci paní Petákové jsem já pochopil tak, že ještě nenastal čas, aby námět na téma vysílání, který jsem poslal, byl brán v Českém rozhlase (možná jen na stanici Praha) vážně.

klikni - 8.část
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat