5. 7. 2007

Amatérismus v public relations Senátu České republiky? - 1.část

05.07.2007 13:08 - 06. Politika -trvalý odkaz

Amatérismus v public relations Senátu České republiky? - 1.část


   Dostal jsem zvláštní e-mail.  Bez dalšího průvodního dopisu v něm byla vložena v příloze tisková zpráva jakési neznámé agentury a dvě velice nekvalitní. ale obrovské fotografie (každá o velikosti 1,7 MB). Fotografie jsem zmenšil, jinak je ukazuji bez další korekce.


Na fotografiích toho mnoho vidět není, jsou tmavé, patrně dělané velmi nekvalitním, přímo podprůměrným fotoaparátem. Nebyl u nich ani žádný popis, kdo na nich je a odkud jsou. Ale i tak jsem je dokázal ve fotoprogramu jednoduchým způsobem aspoň trochu vyjasnit.

 

A nyní tisková zpráva:

     
Tisková zpráva

V pátek 22.6. se v Senátu PČR uskutečnil pod patronací paní senátorky
PaedDr.  Aleny Gajdůškové a za přítomnosti prof. Milana Zeleného  seminář na téma:
 Nové pohledy na akceleraci konkurenceschopnosti  ČR.

Závěry semináře lze shrnout do několika bodů:

            ČR  bude  tak  konkurenceschopná, jak  konkurenceschopné budou české firmy

            Konkurenceschopnost, úspěšnost  je dána především soustavou řízení firmy ( jednou   z nelepších je Soustava řízení Baťa). To není jen součet  metod, ale vyvážený a unikátní komplex u každé firmy, který se nedá kopírovat, protože vychází zevnitř firmy a je zvnitřněn lidmi. Ten vytváří skutečnou konkurenceschopnost.

            Konkurenceschopnost znamená u menších a malých firem nikoli konkurenci, ale především schopnost spolupracovat  mezi sebou i s většími, velkými a nejlepšími   firmami. Ke polupráci je potřebná důvěra. Tu je potřebné budovat. Pokud není, je potřebné ji vytvářet
opakovanou spoluprací.

            Podle prof. Zeleného je největší problém ČR, že jsme příliš rychle  prohlásili za smysl podnikání konkurenci, nikoliv spolupráci. Srovnání  bohatých a chudých regionů jako např.severu  a jihu Itálie ukazují, že právě spolupráce firem znamená synergické efekty a
prosperitu celého regionu. Naopak tam, kde firmy mezi sebou vzájemně zápasí a spolupracovat neumí, je chudý celý region.


klikni –  2.část
Komentáře
[1]07.07.07 18:31:47Charles N. Wiener - 
#2 * mezi adresami jsou duplikaty. Dukaz, ze jsou "nakradene" z jinych e-mailu. Bylo by hezke, kdyby nam pani Penkavova sdelila, odkud tento list ziskala. Z elektronickeho casopisu Fregmenty, jak by mohl naznacovat jeji e-mail (References: <45D88D2E.9040804@fragmenty.cz>)? * mezi adresaty tohoto e-mailu je take osoba nedavno zemrela. Noviny byly plne jeho nekrologu. Pani Penkavova zrejme nezna svuj list adres .... * zaslane fotografie nejsou komprimovane ci zipovane (*.zip), aby byly co nejmensi. Aniz by se neco ztratilo na kvalite. Prof. Janouch zmensil fotku ze zaslanych 2MB na 45K. Coz je 1/45-ina puvodni velikosti. V konkurencnim boji by pani Penkavova neuspela. * samotne zaslane fotografie jsou velmi spatne kvality, osoby na nich jsou neidentifikovatelne a fotografie jsou proto nrepouzitelne. Pokud je prijemce nechce sam zviditelnit.
[2]07.07.07 18:36:35Charles N. Wiener - 
#3 * zaslany text obsahuje chyby, ktere bylo mozno lehce identifikovat osobou s s ceskym slovnikem Wordu. Nemluve o druhe prazdne strance. Jestli dokument je vysledkem lajdactvi nebo nekompetence je irelevantni. Vysledek je identicky. V cem bude rozdil je v postupu jak ucinit napravu. * zaver? E-mail, ktery nas mel informovat o nutnosti konkurenceschopnosti, je sam o sobe prikladem neceho, co konkurence schopne neni. * Po obdrzeni e-mailu jsem napsal odpoved pani Penkavove. Jenom ji. Chtel jsem vedet odkud ma moji e-mailovou adresu. Odpovedi jsem se nedockal. I to je veci kvality a tim i konkurenceschopnosti. Zdravi Charles Wiener Zeneva, Svycarsko
[3]07.07.07 18:47:40Charles N. Wiener - 
#1 Kritika pani Penkavove by nemela byt za to ze nam napsala, ale co nam napsala, jak to napsala a co nam poslala. * pise nam o konkurenceschopnosti. Pripomina se nam, ze schopnost se zaradit do struktury jinych podniku, schopnost spolupracovat, je nutnou podminkou nutnou uspechu. Povazuje konkurenci za negativni. Zapomina vsak, ze zdrava konkurence je silnym impulsem se neustale vylepsovat, se prekonat, se vyvijet. * a hlavne zapomina, ze konkurenceschopnost je mozna, kdyz je zalozena na kvalite. A tu nam svym e-mailem zustala dluzna. * e-mailove adresy byly cc:, takze viditelne, a ne bcc: a tim maskovane * e-mail byl zaslany skoro 400 lidem. Kazda chyba, kazda nekvalitnost je timto znasobena 400-krat. Pokud by pani Penkavove kazdy z nich napsal, co si o tom mysli, a posle to na cely list, cini to 160 tisic e-mailu. Dukaz, ze posilat e-mail takove kvality tolika lidem nese s sebou zodpovednost, kterou si myslim pani Penkavova neuvedomuje.

Žádné komentáře:

Okomentovat