24. 10. 2005

Po roce vše při starém

24.10.2005 21:56 - 02. Deník -trvalý odkaz

Po roce vše při starém

    Včera jsem byl v nejbližší hospodě, co tu je - Potrefená husa. Dnes je to právě rok, co jsem o ní psal - nic moc. Když tam jdu, počítám se vším. Včera to bylo taky rozkošné. Číšník mi hodil na stůl jídelní lístek a mámil ze mě, co si dám k pití. Řekl jsem mu, že bych si nejdříve vybral jídlo. Mámil dál. Zeptal jsem se ho, zda je vyučený číšník. Jmenoval mi dokonce 2 školy. Zeptal jsem se ho, zda ho neučili, že host si má nejdříve vybrat jídlo a potom mu má číšník doporučit vhodný nápoj. Řekl, že se nemůže věnovat každému zákazníkovi, když má za zády 300 hostů. V lokále nás bylo asi pět. Zeptal jsem se číšníka, zda je to případ tohoto dne. Musel uznat, že ne a odešel, abych si byl schopen vybrat jídlo. Na závěr mi jako vždy položil otázku, zda mi chutnalo. Řekl jsem, že kvalita jídla i úroveň obsluhy standardu, na který jsem v tom podniku zvyklý. Že jsem se s tím sám vyrovnal tím, že už jsem před rokem o tomto podniku napsal článek na internet a že si občas ten článek někdo přečte. Číšník na mne koukal udiveně, asi jak jsem si něco takového mohl troufnout. Řekl jsem: "Povídám vám to proto, že vy jste se ke mně tak choval." Zeptal se nechápavě: "A choval jsem se dobře nebo špatně?" K tomu není co dodat, že. Ale patrně to řekl vrchnímu, protože ten při placení ani nečekal na spropitné, ale stroze mi vysázel peníze k vrácení do poslední koruny. Vrchní už se nezeptal, zda bylo všechno v pořádku, jako se ptá obvykle. Patrně věděl své.
Komentáře
[1]25.10.05 02:15:03Point*
Pingl v Cesku se vzdycky choval jako velkej pan, (nakradli a nasidili nakonec dost to je pravda) ne jako pingl. Zacina si to, (sluzby) ale uvedomovat i spousta zahr. turistu.... ja takovy pristup nezazil nikde, ani Madarsku, Polsku...
[2]25.10.05 06:39:13mluvka Tomáš
Ještě napiš, Pointe, pro náhodně příchozí čtenáře, odkud jsi.
[3]26.10.05 00:07:19Lebeda
Nevím, kde máte tu Střelenou husu. Nemohu ale zapomenout na Lojzu od Sládečků. To byl pan Vrchní. Také jsem měl jednoho takového v hotelu Moravan, lidově U Morávků na Dimitráku. Nyní Ortenovo. Je tam teď nóbl hotel, ale už tam nikdo nechodí. Tady bych se rád zastavil u dvou faktů. V honbě za mamonem, zapoměli jsme býti lidmi. A jelikož jsem čím dál tím méně bral, za minimální mzdu jsem odváděl adekvátní množství práce. Přes to, jsem se k lidem nepřestal chovat slušně. To mne nic nestojí. A pracoval jsem pro lidi. Cizinci se ke mně chovali jako k partnerovi a dělal jsem pro ně rád. Češi se ke mně chovali jako ke kusu hadru..
[4]26.10.05 00:58:31mluvka Tomáš
Lojza od Sládečků, neboli Alois Jinoch, když odešel z hostince U Sládečků dělal potom ve výčepu v Babetě. Byl to klasický výčep "na stojáka", čepovali tam Plzeň, já pamatuju už jen velkou za 3,60 a malou za korunu osmdesát: Scházelo se tam celé okolí. Někdo si dal jen jedno pivo, ale byl tam i takový, co přišel ve dvě odpoledne, když Lojza otvíral a odcházel s ním v deset večer, když Lojza zavíral. Když bylo Lojzovi něco přes 70, šel do penze, protože už nemohl na nohy, později umřel. Po něm to vzal nějaký Ruda, pak Vašek - ten tam přežil listopad 1989 a když restituoval jakýsi hotel, tak odešel a nakonec tam byl výčepák Jirka, který vlastně výčep uzavřel, když se Babeta měnila na Potrefenou husu. Výčepní lokál zrušili, zbourali zeď a spojili s restaurací. Z restaurace specializované na čínskou kuchyni se stala pivnice Staropramenu. Jídlo drahé, obsluha prachmizerná. Ale je tam nabito, protože Potrefené husy tvoří po republice síť.
[5]26.10.05 07:46:44Jiri Pallas
Predrazene piti vnucovane pred jidlem co nejdrive je poznavaci znameni turistickych pasi, kde predpokladaji, ze pivo a pod vypijes drive nez dostanes jidlo a ze si objednas dalsi. Nenavidim.

Žádné komentáře:

Okomentovat