8. 8. 2005

Najít vhodného psychologa není jednoduché - 3.část

08.08.2005 23:17 - 05. Zdravotně postižení lidé -trvalý odkaz

Najít vhodného psychologa není jednoduché - 3.část

vyšlo v Novinách Můžeš, 2002, ročník 9, číslo 6, str. 1 a str. 7

    Psycholožku  D  jsem  si  vybral,  protože měla pracoviště nejblíže mého  bydliště. Hned v  úvodu mi oznámila, že jedna její  konzultace  trvá  padesát   minut  a  stojí  500,-  Kč. V průběhu   první   hodiny   vůbec  nepromluvila,  na  závěr vyinkasovala peníze, zeptala se, zda přijdu znovu a objednala mě  již za  několik dní!   Při druhém  sezení se  ukázalo, že psycholožka  D si  vůbec nepamatuje,  proč jsem  za ní přišel a tak jsem opakoval to samé.  Při placení jsem měl nepříjemný pocit, že to k ničemu nevede a tak jsem se zeptal, jaký názor si udělala  na další postup. Zatím  žádný. A jak dlouho  k ní budu chodit?  To také nevěděla -  možná několik měsíců, možná několik let a tak často, jak budu sám chtít. Poukázal jsem na finanční náročnost,  pokud bych jako  dosud chodil 2x  týdně. Psycholožka D vyjádřila údiv nad tím, že moje finanční zdroje jsou tak  omezené. Psycholožku D jsem  navštívil třikrát. Měl jsem dojem, že jejím jediným zájmem je pouze honorář. Obrátil jsem telefonicky na  psychologa  C.  Souhlasil s  tím, abych psycholožku D dále nekontaktoval a doporučil mi psychologa E.
      
     Psycholog E  se projevil jako velmi  vstřícný pán. Když po první návštěvě zjistil, že mám  potíže s chůzí, nabídl mi, že bude navštěvovat  on mne. Jeho  hodinová taxa byla  350,- Kč. Několik  prvních  setkání  v  mém  bytě probíhalo  ve  velmi přátelské  atmosféře.  Poslouchal   pozorně,  co  mu  povídám a vyptával se velmi podrobně na některé detaily z mého mládí. Jedinou, ale pro mě velmi podstatnou vadou bylo, že psycholog E velmi silně kouřil. Po jeho  návštěvě trvalo několik  dní, než jsem  zcela vyvětral byt  od kouře. Požádal  jsem ho, aby kouření omezil. Na počátku každé hodiny jsme smlouvali, kolik cigaret mu povolím. V průběhu doby mi psycholog E začal dávat úkoly, které jsem měl do  příště splnit. Podle mého úsudku se vůbec  netýkaly  řešení  mého problému  a  byly  proti  mému přesvědčení.  Nastalo  období,  kdy  s  blížící  se návštěvou psychologa se  silně zhoršoval můj psychický  stav, bolela mě hlava,  nemohl jsem  spát a  cítil jsem  se vyčerpán více než předtím. Psycholog  E projevoval zvyšující  se nespokojenost, že  dělám  v  léčbě  daleko  menší  pokroky,  než  on  by  si představoval. Snažil jsem se mu vysvětlit, že úkoly, které mi dává, jsou naprosto proti mému  přesvědčení. Tvrdil, že on je velmi  úspěšný  terapeut  a  že  bych  mu  měl  věřit  i přes nepříjemné  stavy.  Vždyť  jsem  to  přeci  já, kdo potřebuje léčbu.

klikni - část 4.
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat