17. 9. 2023

Také pohrdáte lidmi, kteří se chtějí očkovat proti covid-19?

 Je nutné pohrdat lidmi, kteří se chtějí očkovat proti covid-19 a zesměšňovat je?

S blížícím se podzimem se v médiích objevují upozornění na to, že se patrně opět rozšíří onemocnění covid-19. Na vhodnost očkování proti tomuto onemocnění upozornil nedávno i ministr zdravotnictví Vlastimil Válek.

Bohužel ministr Válek se ve svých slovních projevech vyjadřuje velmi neobratně a proto z něj má řada lidí spíše legraci, než že by jeho slova brali vážně. Zároveň mnoho lidí vzpomíná na dobu koronavirové pandemie a s ní spojená různá nařízení jako snahu státu omezovat jejich osobní svobodu.

Jiní lidé dodnes vůbec nevěří tomu, že řada jejich spolubčanů na covid zemřela, pokud to nebyli lidé z jejich nejbližšího okolí. Ale na covid zemřeli i někteří mediálně známí lidé. Připomeňme si zprávu o úmrtí písničkáře Jana Vodňanského nebo hudebníka a podnikatele Ladislava Štaidla.

Chaotická nařízení vlády v době pandemie

V době covidové pandemie přede dvěma lety byla bohužel vládní nařízení velmi chaotická a přitom špatně vysvětlená. Do určité míry se tomu nedivím, protože virus způsobující onemocnění covid-19 se po celé zeměkouli rozšířil velmi rychle. V té době nebyly vyvinuty žádné vakcíny proti covid-19 a neexistovalo ani dostatečné množství ochraných pomůcek. Navíc nebylo jasné, jak se virus bude chovat, jak bude mutovat a jak budou jednotlivé varianty nebezpečné. Vakcíny však byly několika farmaceutickými společnostmi vyvíjeny rychle, byla zahájena i masová výroba ochranných prostředků dýchacích cest, roušek a především respirátorů. Do poloviny roku 2021 byly ve světě podány dvě miliardy dávek vakcín proti covid-19.

Díky celosvětovým opatřením nebezpečná pandemie zmizela a postupně byla zrušena všechna celoplošná opatření s ní související.

Virus je tu stále

To však neznamená, že by virus způsobující onemocnění covid-19 ze světa zmizel nebo přestal být nebezpečný. Z médií však zmizelo stálé upozorňování, že jeho nebezpečnost lze snížit pravidelným očkováním. Účinnost očkování trvá tři až šest měsíců. V očkovací kampani, která byla v uplynulých dvou letech organizována českým státem, jsme každý dostávali certifikát o očkování. Já jsem absolvoval všechny čtyři dávky. Poslední dávku jsem dostal loni v říjnu, čili už to bude rok.

Moje zjištění o dalším očkování

Protože je mi sedmdesát let, zajímal jsem se o prázdninách o možnostech dalšího očkování. Poznatky nebyly příliš uspokojivé. Publikoval jsem je v článku Nejasnosti kolem očkování proti respiračním nemocem na portálu Seznam Médium. Téma patrně nezaujalo editory Seznam Média, proto ho ani nezařadili na tu stránku portálu, kde se objevují nadpisy článků. Chápu to, protože očkování je patrně pro mladé editory méně zajímavé než rozchod Agáty Hanychové s Jaromírem Soukupem nebo role Emmy Smetana v novém televizním seriálu.

Svoje zjištění jsem se snažil rozšířit sdílením článku na různým místech Facebooku. Přesto za 37 dní od publikace měl jen 143 zobrazení. Vzhledem k tomu, že Seznam Médium tvrdí, že když se článek editorům líbí, umístí ho tak, že si ho bude moci přečíst až pět milionů lidí. To bych nečekal, ale pokud by se článek dostal k několika desítkám tisíc lidí nebo alespoň k několika tisícům lidí, jistě by vzbudil větší zájem o očkování proti covid-19.

Jaké byly reakce na můj článek publikovaný na Seznam Médium, který jsem sdílel na Facebooku?

Pod mými příspěvky na Facebooku o očkování a odkaz na můj článek na Seznam Médiu byly pouze podobné reakce jsou tyto:

**

Veřejný prostor podle Babicy: když nemáš nic lepšího, vraž tam covid.

**

Válka už neletí, zkusíme znovu strašit covidem.

**
Pán se nudí, tak sem dává blbosti.

**
Dokonce jsem dostal i soukromou zprávu:
Strč si ty vakciny do pr….. , ovce tupá naivni!

Nevim kdo tě plati, ale seš prostě krysa, nazdar.

***
Očkování proto nemoci covod-19 řada lidí i dnes chápe jako útok jiných lidí na sebe sama.

Na Facebooku režiséra Igora Chauna jsem si dnes přečetl toto sdělení: „Já teď zrovna pracuju na dalším videu, povídání s doktorem Hnízdilem o možnosti dalšího covidového šílenství teď na podzim.“

***

Pokud se někdo nechce očkovat, doufám, že to bude jeho věc. Ale snad se nikdo nemusí stavět do pozice, ve kterém očkování zesměšňuje a pohrdá těmi, kdo se zajímají o seriózní informace o možnostech včasného očkování. Zajímavé je, že nikdo dnes nezesměňuje očkování proti tetanu nebo klíšťové encefalitidě.

Tento příspěvek jsem napsal pro Seznam Médium

Žádné komentáře:

Okomentovat