20. 9. 2023

Eliška a Damián – žádný trapas

 

Nejdříve komunikace s anonymním editorem



Toto je káva kapučíno. Tuto fotografii jsem vyfotil já sám. Dal jsem ji sem proto, že obrázek je povinný, ale že mi editor neschválil obrázek ze seriálu Eliška a Damián z veřejného zdroje televizní skupiny televize Prima.


A nyní už text článku 


Seriál Eliška a Damián není mimořádné veledílo, ale trapas to není.

Robert Urban v DVTV

Viděl jsem v DVTV rozhovor herce Roberta Urbana s Danielou Drtinovou. Diváci prý strhali seriál Eliška a Damián kvůli herečce Emmě Smetana. A tak jsem se kouknul na čtvrtý díl, který dávali včera, tedy v pondělí večer. Obsahově mi to nepřipadalo zvláštní. Ale to není věc herců. To je věc scénáristů a lidí, kteří stojí za seriálem.

Výkon Emmy Smetana v seriálu Eliška a Damián

Co se týká hereckého výkonu Emmy Smetany, nepřipadal mi o nic horší než herecké výkony ostatních hereček. Všichni v seriálu jsou tak jako v podobných filmech výkonnými umělci. Prostě říkají s dělají to, co jim scénáristi a režiséři připraví. Díl, který jsem viděl, odpovídal produkci soukromé televize. Spíš se skláním nad tím, jaké množství seriálů Prima dokáže vyprodukovat. Srovnám-li to s menšími televizními kanály, je patrné, že Prima má peníze na to, aby natáčela vlastní seriály. Nekupuje tolik béčkových zahraničních seriálů, ale natáčí je sama. Myslím, že seriál Eliška a Damián nebude o nic horší než Hvězdy nad hlavou, Einstein - případy nesnesitelného génia, ZOO, Slunečná, Cesty domů a tak dále.

Srovnání s jinými seriály na TV Prima

Mě osobně zaujal v poslední době jediný seriál na Primě, který jsem si pouštěl pravidelně a ti byly Dobré zprávy. Hrál v něm i Robert Urban. Ten se v rozhovoru s Danielou Drtinovou vyjádřil, že to byl divácky neúspěšný seriál. Ale mě se líbil. Nebyl nijak hlubokomyslný, ale byly tam dobře vymyšlené zápletky. Bylo tam spousta mladých herců, které jsem nikdy před tím neviděl. Jejich hra se mi líbila. Hráli jako na divadle a to se mi líbí. Tedy trochu přehrávali. Bylo patrné, že si je člověk nemůže splést s jejich postavou. Prostě vyjma asi tří dílů jsem viděl téměř všechny z těch 43, které seriál měl.

Ale abych se vrátil ke zkouknutému dílu seriálu Eliška a Damián. Nejvíc mě tam zaujal jeden herec, o kterém jsem neustále přemýšlel, kde jsem ho viděl. Měl na sobě historický kostým, tak mě to chvíli trvalo. Byl to jeden z bratří pekařů ze seriálu Dobré zprávy. Na shlédnutém dílu seriálu Eliška a Damián se mi nelíbila pouze jedna věc. Záběry pořád přeskakovaly ze současnosti do historického období, a tak si scénáristi vypomohli vypravěčem, který posunoval děj dopředu.

Eliška a Damián je seriál dobrý pro vysílání soukromé televize

Rozhodně by mi seriál Eliška a Damián vyhovoval lépe než seriály detektivní, které točí všechny tři hlavní televizní společnosti a často je pouští proti sobě. Detektivní seriály mi připadají opravdu na jedno brdo. Ale když se na ně diváci dívají, tak proč ne. Rozhodně je to komerční záležitost, za kterou by neměla utrácet peníze Česká televize. Tam by neměla být sledovanost svatá. Ale na soukromou televizi patří. Je to prostě poměrně kvalitní vata mezi reklamami.

Tento příspěvek jsem psal pro Seznam Médium

Žádné komentáře:

Okomentovat