4. 9. 2023

Publikace na novém portálu SEZNAM MÉDIUM

 

  Na e-mailu, který mám na Seznam.cz jsem byl reklamou mnohokrát vyzván, abych začal psát články na nový portál Seznam Médium. Podmínkou je samozřejmě mít na Seznamu. e-mail. Zkusil jsem to. Od 8. srpna jsem tam publikoval sedm článků. Seznam upozorňuje, že nejlepší články se mohou objevit na titulní straně Seznamu a že si je může přečíst až 5 milionů čtenářů.

  Když člověk článek napíše, může ho hned publikovat na jakémsi svém zvenku neviditelném profilu. Když se článek líbí jakémusi anonymnímu editorovi, posune jeho nadpis na titulní stranu Seznam Médium, odkud se k němu mohou prokliknout náhodní čtenáři. Jinak ho vlastně patrně ani nemohou objevit. Pokud editor posune článek do viditelné části, tedy na titulní stranu portálu Seznam Médium, dostane autor upozornění e-mailem. Jinak se mu objeví pouze v administrační části vlastního autorského profilu upozornění, že článek byl schválen editorem.

   Z těch sedmi článků mi Velký Editor posunul na titulní stranu pouze dva. Jakým způsobem výběr probíhal, není mi jasné. Jasné mi to je jen úplně u prvního článku, který se dostal do sekce "NOVĚ NA MÉDIU". Prostě jsem byl nový autor. Nadpis na titulní stránce však brzy zmizel pod nánosem novějších.

   Seznam Médium láká nové autory na to, že dosáhne-li celkové zobrazení jejich článů 100 tisíc, začnou se dělit s autorem o zisk z reklamy. Pro zajímavost uvedu na závěr článku  graf počtu zobrazení onoho prvního článku, který jsem publikoval 8. srpna. Zhruba za měsíc má necelých 60 zobrazení. Všech sedm článků má cca 220 zobrazení dohromady. To ještě zdaleka neznamená, že si je někdo přečetl. Vůbec mi nejde o nějaký podíl z reklamy. 

   Reklamy platformu Seznam Médium i jednotlivé články uvnitř zaplevelují natolik, že text ztrácí souvislost. Navíc je povinností dávat ke každému článku nějakou fotografii, protože článek bez fotografie podle tamních pravidel nemá šanci, aby se dostal do viditelné části platformy. 



   Navíc fotografie musí být ozdrojována, tedy buď to musí být fotografie vlastní nebo z nějaké fotobanky či se souhlasem autora. Ve svých článcích jsem zvyklý dávat fotografie tam, kde to má smysl a nikoli za každou cenu, jak vyžaduje Seznam Médium. Zvláštní je, že změnu počtu zobrazení všech článků zasílá Seznam Médium do adminisrtační části autorova profilu jen jednou denně a není to kontinuální jako třeba přibývající lajky na fejsbúku nebo počet sledovatelů na Instagramu a jinde.

   Na závěr dám odkaz na článek, kterého se přiložený graf týká. Chtěl jsem jím v jiné internetové bublině upozornit na dnes již docela obsáhlé knižní dílo Jirky Fučikovkého.

   Bohužel nezdařilo se. Pouhých 59 zobrazení za 28 dní nenasvědčuje tomu, že by jeho dílo vešlo do povědomí alespoň jednoho procenta z oněch pěti milionů čtenářů, kterými se chlubí Seznam.cz

   Odkaz na článek na Seznam Médium – Jirka – neznámý autor deseti knih

   Z přiloženého grafu je vidět, že článek se zobrazí prakticky jen ten den, kdy je publikován a schválen editorem, případně ještě den poté.





Žádné komentáře:

Okomentovat