2. 1. 2007

AVG 7.5 nebo NOD 32 ? - 1.část

02.01.2007 17:03 - 10. Technické poznámky -trvalý odkaz

AVG 7.5 nebo NOD 32 ? - 1.část

Je antivirový program AVG opravdu špatný?

V době vánočních svátků jsem dostal tento e-mail:

     
Dobrý den,

rádi bychom Vás upozornili na blížící se konec užívací doby Vaší licence 
AVG OEM, která vyprší dne 25.1.2007.

Prodloužení licence pro Vás zrealizuje Váš dodavatel nebo autorizovaný 
obchodní partner naší firmy.
Pokud si přejete prodloužení objednat přímo u nás, využijte prosím našich
www stránek: http://www.grisoft.cz/doc/licenserenewal.

Oceníme Vaši spolupráci, když nám dáte vědět v případě, že jste tuto zprávu 
obdrželi omylem nebo, že si nepřejete abychom Vás o záležitostech spojených s Vaší licencí e-mailem informovali.

Obchodní oddělení 
GRISOFT, s.r.o.
     

   Ještě mezi svátky jsem zašel ke svému dodavateli, kterým je firma MARSSONprotože mi náhle vypověděla myš a potřeboval jsem novou.  Pan Vintr, se kterým obvykle jednám, byl zaměstnán jiným zákazníkem a tak se mi ujal mladý hoch, který toho evidentně ještě mnoho nevěděl. Byl to takový ten podavač a nikoli prodavač, který se mi otázal, zda chci myš za tisíc, pět set nebo dvě stě korun, aniž dokázal mezi nimi specifikovat funkční rozdíly.

   Koupil jsem myš nejpodobnější té, která mě opustila. Před odchodem jsem řekl, že jsem z Grisoftu dostal upozornění, že koncem ledna vyprší má licence antivirového programu AVG a že bych si tedy jako loni rád koupil obálku s klíčem pro prodloužení.  Aniž cokoli vysvětlil, oznámil mi hoch, že mi prodá jiný produkt - NOD 32. Myslel jsem, že mi špatně rozuměl a tak jsem opakoval svůj požadavek. Hoch mi sdělil, že program AVG je proti virům neúčinný a že mi nabízí NOD 32.  Řekl jsem, že jsem si zde loni koupil obálku s prodloužením a že jsem neměl problémy. V případě že firma nemá AVG v nabídce, ať mi to sdělí, že si ho dojdu koupit jinam. Hoch odpověděl, že když budu na svém přání trvat, že mi prodloužení podle mého požadavku objednají.

   Hned po Novém roce, 2.ledna 2007 jsem zavolal do Grisoftu.  Ani pan Vrtal z technické podpory, ani paní Vasková z obchodního oddělení mi  nepotvrdili nic o neúčinnosti AVG.  To je pochopitelné. K mému překvapení je ani moc nezajímalo, jak negativně o jejich produktu prodejce informuje. Řekli, že má asi smlouvu s konkurencí. Nebyli ochotni mému dodavateli zavolat a domluvit s ním zaslání prodloužení.  Řekli, že můj dodavatel musí produkt objednat. Přímo od firmy bych musel provést platbu pouze převodem z účtu a to jsem nechtěl.

   Zavolal jsem panu Vintrovi z Marssonu.  Snažil se mi přesvědčit  jako jeho kolega v pátek, že program AVG je neúčinný, že NOD 32 zcela vyčistí můj počítač od virů. Ptal jsem se, jak to že loni mi při koupi prodloužení o neúčinnosti AVG neřekli. To jsme ještě s NOD 32 nepracovali, řekl pan Vintr. Změnu postoje vysvětlil výsledky nezávislých testů. Nemám čas sledovat výsledky nezávislých testů, ani s kým má uzavřenou smlouvu můj dodavatel.  Rozdíl byl však v ceně. Za roční prodloužení AVG zaplatím necelých 400 CZK, za nový NOD 32 bych zaplatil 1700 CZK.  To je pro mne také dost podstatné.

   Rozhodl jsem se ještě rok zůstat u AVG. Používám ho v kombinaci s programy SpywareBlaster, Ad-AWARE SE a Spybot – Search & Destroy.

   Firma Esset,  vyrábějící NOD 32 nabízí na svých stránkách stažení zkušební verze zdarma. O tom mě, bohužel, můj dodavatel neinformoval.  Během roku tedy NOD 32 vyzkouším a bude-li mi vyhovovat, přejdu na něj příští rok.

klikni - 2.část
Komentáře
[1]03.01.07 08:33:13Beda
Měli jsme rovněž AVG co skončilo. Kluk přešel na Avast, já používám zdarma verzi AVG co je jen v angličtině. To by ti nemělo dělat problémy, znáš jazyk a již jsi naň zvyklý. Automaticky se mi to aktualisuje každý den. Mít ty antiviry dva tři, není vůbec na škodu. Zapnutý je jeden, ostatní spustím postupně, jeden po druhém, pro jistotu, jednou za čas. Je to jako s kondomy. Dva tři jsou lepší než jeden, i když bez nich to více chutná jak si matně vzpomínám..
[2]03.01.07 08:51:53Beda - www
Klikni na to WWW u jmena odesilatele a jsi tam, dal jsem tam odkaz, kvůli jeho délce..
[3]03.01.07 09:21:49Beda
Doma oba používáme optickou myš s drátovým připojením, dvěmi tlačítky a kolečkem mezi nimi. Já na starším compu s PS2 koncovkou, kluk na novějším s USB. Konečně konec trápení s čistěním myší, jen je trochu problém s podložkou. Kluk používá podložky s látkovým potahem, já jako podložku nejlevnější papírové desky na lejstra. Občas ty desky zahodím, ale zatím jsem je po roce jen otočil, když už nebylo znát jaké barvy ten papír desek byl. ten optickej paprsek nesnáší ty lesklé omyvatelné podložky. Cena myši snad kolem 200Kč.
[4]03.01.07 10:23:34mluvka Tomáš
Já mám na AVG licenci, Bédo. Tak u ní ještě rok zůstanu a nezitím vyzkouším NOD 32. Optickou myš mám taky, za ty dva toky už třetí - vždycky dodělá to kolečko, co je uprostřed mezi tlačítky. Avšak díky za rady. OKolo počítače nejsem nikdy dost chytrý.
[5]03.01.07 11:14:04Tenisák - www
Já už mám rok NOD 32 a jsem s nim spokojený.
[6]03.01.07 12:10:58mluvka Tomáš
Tenisáku, prosím, mohl bys případně napsat sem nebo na svůj blog, v čem spočívá tvá spokojenost s NOD 32 ve srovnání se spokojeností/nespokojeností s AVG 7.5 ? Nějak mi to pořád není jasné. Děkuji.
[7]03.01.07 22:32:30Tenisák
Myslím, že je to jedno, jakou službu používáš, obě jsou dobré. Já jsem si nainstaloval NOD a zustal jsem u něj, podle mého, je jedno, jestli máš AVG nebo NOD.
[8]29.03.07 09:17:01hynek vintr - www - 
Vážený pane Němec, dovoluji si opožděně reagovat na Váš dotaz v čem je antivirový program NOD32 lepší než-li konkurenční produkty. Navštivte prosím tyto stránky kde naleznete vyčerpávající odpověď. S pozdravem Hynek VINTR http://www.antivirovecentrum.cz/aktuality/eset-nod32-je-nejrychlejsi-antivirovy-program-pro-platformu-windows-vista.aspx
[9]30.03.07 08:16:36mluvka Tomáš - www
Vážený pane Vintře, děkuji Vám za komentář a odkaz na srovnání antivirových testů. Sám jsem si udělal vlastní laické porovnání AVG 7.5 a NOD 32 pomocí zkušební volné verze NOD 32 (dá se zdarma stáhnout). O svém testu jsem napsal zde na blog článek (má 2 části). Prokliknete se na něj buď z www odkazu tohoto komentáže nebo URL první části je http://tomuv.denik.sblog.cz/2007/03/11/502. Po výsledcích svého porovnání uvažuji o tom, že si NOD 32 také koupím.

Žádné komentáře:

Okomentovat