8. 7. 2018

Navazování kontaktů na facebooku a život s moderními technologiemi


Tomáš napsal.
Dobrý den, paní Č.! Našel jsem dnes Vaši žádost o přidání mezi přátele. Vaše jméno mi nic neříká. Já zcela automaticky neodklikávám tyto žádosti bez toho, že bych se s dotyčným někde osobně potkal nebo alespoň vedl diskusi na facebooku. Jestli mi na tuto zprávu neodpovíte a já se nedozvím, proč chcete být mezi mými přáteli, budu muset Vaši žádost odstranit. Mějte se hezky! T. N.

paní Č. napsala:
Dobry den pane N., osobně jsme se asi nesetkali, ačkoliv máme mnoho společných Fb přátel. Posílala jsem Vám žádost o Fb protože se pohybujete (dle Fb) ve spektru lidi u kterých se domnívám ze se zajímají o kulturu a mají v mnoha věcech podobné zájmy (kultura I politika). Ale nepamatuji se, že bychom si byli osobně představeni a plně respektuji Váš způsob používání této sociální sítě. Já naopak mám mezi Fb.přáteli mnoho lidí, které jsem zatím osobně nepoznala,ale musím podotknout že právě díky tomu.jsem už některé z nich později poznala osobně například jsem byla na obědě s paní, která ve volném čase maluje a přijela ne vernisáž výstavy v mém okolí a napsala mi, zda bych nechtěla.přijít také a potkat se osobně. Mějte se hezky a přeji Vám krásné a barevné léto Z. Č., z generace Y a žijící v D.

Tomáš napsal:
Milá paní Č,, děkuji Vám za odpověď. Já poslední roky posílám takovýhle dotaz všem, kdo mě pošlou tzv. žádost o přátelství a přitom jsem se s nimi nepotkal / nediskutoval alespoň v nějaké facebookové diskusi, neřku-li, že bychom se někde potkali osobně. Pořád je hodně lidí, kteří chtějí mít na facebooku co nejvíce "přátel". Anebo pak posílají bez další komunikace všelijaké marketingové nabídky. Nebo se třeba jedná o nějaký omyl. Takže kdo mi do několika dní na můj dotaz neodpoví, toho žádost odstraním. Pokud já někoho "cizího" žádám o "přátelství", současně se mu v soukromé zprávě představuji. Tento způsob se mi osvědčil, protože zhruba jen každý desátý "žadatel" odpoví na mou otázku. Proč bych měl mít tedy mezi svými "přáteli" někoho, komu nestojím ani za odpověď, že?  Takzvané  přátelství na facebooku chápu stejně spíše něco jako osobní telefonní seznam. Ale také jako Vy, už dost lidí z toho mého seznamu znám osobně. Řekl bych, že z těch téměř sedmi set kontaktů, znám něco přes 150 lidí osobně. Bydlím na pražských Vinohradech a často chodím do okolních literárních či hudebních kaváren či klubů, kde už jsem se osobně poznal s mnoha z těch, se kterými jsem byl nejdříve v kontaktu na facebooku. Bývá to i tak, že se tam s někým poznám osobně, a pak se přidáme na facebooku. Z D. jsem byl v kontaktu se dvěma pány - s panem V., kterého jsem poznal i osobně prostřednictvím amatérského divadla, ve kterém hraje a s panem D., což je poměrně známý divadelní režisér. Ten si mě však později z přátel odebral, protože se mu nelíbily některé moje názory v diskusích, které jsme spolu na facebooku vedli. Ještě jednou Vám děkuji za odpověď, milá paní Č. a přidávám si Vás mezi své facebookové přátele. Přeji Vám hezký zbytek dlouhého víkendu či hezkou dovolenou! T.

paní Č. napsala:
Děkuji Vám. O panu D. vím, ale neznám jej. Ale v D. jej zná hodně lidí. S panem V. jsem se kdysi také setkala, ale hodně dávno, když jsem byla na praxi u pana Z. . Jinak já si také nepřidávám úplně každého, například své bývalé žáky, nebo cizince s divným profilem na Fb, nebo lidi, které znám osobně a proto je na fB nechci. Mějte se hezky a ještě jednou přeji krásné a barevné lét.  PS.: zrušit ,,přidání příběhu na FB Vám ASI nepůjde, také se mi to nepovedlo. Jsou to asi aplikace, které jsou součástí nových verzí FB a bez aktualizcí Vám to časem přestane úplně fungovat..Potřebují stále znovu a znovu potvrdit souhlas s užíváním Vašich dat i z telefonu a proto se dělají nové a nové aktualizace a s nimi i Vaše a naše ,,potvrzení souhlasu". A ano, nyní už je FB hlavně dobrý obchod zejména pro provozovatele...Ale i obor ,,marketing na sociálních sítích" už existuje a vyučuje se...

Tomáš napsal:
Bohužel v době tzv. moderních technologií chybí prostředky pro normální dorozumění mezi lidmi. Jedinou spolehlivou formou se mi zdá osobní setkání. Ale i těch ubývá. V domě, kde bydlím a kde je nás 13 bytových jednotek, dorozumíváme se občas jen prostřednictvím e-mailu a nesetkáváme se vůbec - jen jednou za rok na povinné schůzi společenství, kde je nutno hlasovat. I tak s většinou lidí jsem ve styku jen prostřednictvím počítače nebo facebooku na mobilu. Telefon se stává nezbytným jen při shánění řemeslníků. Takový je život uprostřed Prahy.

Žádné komentáře:

Okomentovat