1. 7. 2006

Karel Gott má své muzeum!

01.07.2006 11:02 - 07. Zábava -trvalý odkaz

Karel Gott má své muzeum!

   Všechny tři terestrálně šířené televize v České republice si nenechaly ujít tu novinku a věnovaly jí minimálně několik desítek vteřin ve své hlavní zpravodajské relaci: Mistr otevřel své muzeum zvané Gottland!
  Tvůrcem myšlenky nebyl Mistr sám, ale 35 letý milionář Jan Moťovský, který vilu zakoupil a celý projekt patrně financoval.  Někdo by si mohl myslet, že je od Gotta pěkné samožerství, že s touto myšlenkou souhlasil. Já myslím, že je to dobrý nápad. Jednak se zbavil spousty předmětů, které za život nastřádal – a ani je nemusel vyhazovat. Myslím, že v tomto smyslu by se takové muzeum hodilo leckomu z nás, kteří přemýšlíme, které památky na svůj život zachovat a které vyhodit. Toto muzeum dá práci několika lidem a ještě pozvedne oblast Jevanska turistickým ruchem. Již teď doporučují nově zřízené internetové stránky Gottlandu stravovací a ubytovací zařízení v okolí.

   Nevím, zda se do Gottlandu půjdu někdy podívat. I když se mi jeho vznik líbí, myslím, že na jeho návštěvu mám ještě čas. Spíše mě trápí jiná věc. Při cestě na svou chatu jezdím autobusem přes Jevany. Jiné spojení neexistuje. Autobus je už teď dost nacpaný. Hrozím se toho, jaká v něm bude cesta nyní po otevření Gottova muzea. Snad Pražská integrovaná doprava posílí autobusovou linku nebo zavede účelové spojení.
Komentáře
[1]14.01.08 10:11:38kismed
Český jazyk opět trpí, když jej vezmou do rukou takovíto nevzdělanci. Těch chyb!
[2]14.01.08 11:57:55Jiří Černý - www
Já našel v textu o muzeu chybu jedinou, Jevansko s malým j. Kismede, prosím, které jiné jsem přehlédl?
[3]14.01.08 12:41:32mluvka Tomáš
Děkuji za upozornění na chybu, pane Černý. Hned jsem ji opravil. Bohužel musím sebekriticky přiznat, že pan kismed má pravdu. Při opravě jsem našel ještě dva další překlepy, které jsem opravil. Občas se mi to stává, mám poruchu sítnice. Pan kismed možná právě proto, aby neprznil češtinu, sám své myšlenky nikam nepíše. Jen kritizuje. Potěšilo mne, že jste si oba článek přečetli.
[4]15.01.08 00:11:44Jiří Černý
Mohu-li radit, pak to abyste jakoukoli kritiku posuzoval jen podle jejího obsahu, přijal ji nebo nepřijal, ale rozhodně abyste dodatečně nehodnotil osobu toho, kdo vás kritizuje. Pokud měl pan Kismed pravdu, je úplně fuk, jestli někam píše nebo nepíše své myšlenky.
[5]15.01.08 14:29:24b - 
Ohledně kismed - "Český jazyk opět trpí, když jej vezmou..." Není to tak dlouho, co zájmeno "jej" zde nebylo použitelné. Spisovné bylo: "když ho vezmou". (Pár desítek let)
[6]15.01.08 15:30:01mluvka Tomáš
To jsem si nemyslel, že muzeum Karla Gotta vyvolá diskuzi o čestině. Děkuji za vaši druhou poznámku, pane Černý. Je z pohledu profesionálního kritika. Beru ji jen částečně. Je však pro mne dobrým námětem na samostatný článek. Námět však ve mně musí dobře uzrát jako zrají sýry.

Žádné komentáře:

Okomentovat