5. 6. 2007

Hovínková ulice - 1.část

05.06.2007 17:11 - 02. Deník -trvalý odkaz

Hovínková ulice - 1.část



   Tak nám udělali nový chodník. Místo šedých betonových dlaždic dali klasickou pražskou kostkovou dlažbu.


Vypadá to pěkně, že? Však jsme si ale ten měsíc užili. Domy se otřásaly činností bagrů a dusacích válců.

   Přemýšlím, k čemu ta nová dlažba bude.

    Psí hovínka na ní budou vidět daleko lépe než na té staré betonové. Chůze po této nové dlažbě bude proto daleko nepříjemnější. Ještě než byly kostky položeny, byl na budoucí chodník rozprostřen písek. Do toho písku dlaždiči později zasazovali kamenné kostky. Místní pejskové měli eldorádo.  Vyšel jsem z domu, v ruce invalidní hůl. Jinak jsem v nerovném písku nedokázal chodit. Právě před vchodem do našeho domu se chystal čůrat pejskem paní Barešové z vedlejšího domu. Řekl jsem paní Barešové, že by její pejsek nemusel čůrat zrovna před naším domem. Odpověděla: pejskové mají rádi píseček. Poznamenal jsem, že by její pejsek mohl čůrat třeba před vchodem do jejího domu a ne před vchodem do domu, kde bydlím já. Odpověděla: von to dělá všude. Upozornil jsem ji, že nevidím důvod, proč by psí exkrementy měly páchnout zrovna před domem, ve kterém bydlím. Nijak jí to neznepokojilo a nechala pejska pokračovat v činnosti.  Řekl jsem tedy, že jestliže toho psa okamžitě neodtáhne, že ho  přetáhnu holí, o kterou jsem se zrovna opíral. Řekla pohoršeně a vyčítavě: to tedy máte rád zvířata!  Ale přece jen zatáhla za vodítko a pes se pohnul.

   Za dva dny už byl celý chodník pokryt kostkovou dlažbou.  Při práci vyhazovali dlaždiči psí hovínka na vozovku. Ta byla a v této chvíli je hrubě připravena bez povrchové dlažby. Opět jsem vyšel z domu. Před sousedním domem stáli dva mládenci. Vedle nich seděl v podřepu pes labrador a právě vytvářel hovínko.



Koukal jsem na hochy a na psa a čekal, jak se k tomu postaví. Když pes vykonal na chodník svou potřebu, klidně se zvedl a odcházel, hoši ho následovali.  To nám ten pes tady bude srát každý den na nový chodník?, otázal jsem e hochů. Já jsem mu říkal, ať to uklidí, omlouval jeden hoch druhého, ale on je prase. ano, povídám já, prase je, a jeho pes nám sem bude chodit srát patrně každý den. Hoši se psem odešli a hovínko zůstalo na místě. Nepršelo, hovínko na nové dlažbě je dobře vidět a tak se mu asi lidé úspěšně vyhýbali a hovínko bylo v nezměněné poloze ještě tři dny.  Hovínek různých velikostí a tvarů na chodníku přibylo.


  Vzal jsem si fotoaparát, abych hovínka vyfotil a mohl ilustrovat  článek. Právě v té chvíli se vracel domů soused, povoláním docent matematicko-fyzikální fakulty. Pobaveně mě pozoroval a pak řekl: MĚLO BY SE to vyfotit, když to ten pes dělá a ne až potom. Nadhodil jsem otázku, proč SE asi dělal chodník, na kterém budou vidět hovínka víc než dříve. Chvíli jsme stáli v této diskuzi a čekali, až přijede domovní výtah. Současně s ním se vrátil do domu další soused, inženýr, obchodní zástupce v oboru elektro. Právě přišel z venčení svého psa, fenky bígla.


klikni - 2.část
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat