16. 2. 2015

Statusovat, nestatusovat?!

David napsal:
Statusovat, nestatusovat?!
Být, či nebýt?!
Bylo by hezké sdílet to, že se mi daří a že jsem v pohodě a šťastný, ale má to cenu?!
Facebook degraduji na trochu složitější adresář s kontakty a budu se raději věnovat něčemu užitečnějšímu.
Hezký nedělní večer!

Tomáš napsal:

 Davide, to si musí rozhodnout každý sám. Mně na facebooku drží ty "události", které mi pomáhají zjistit, co se v mé nejbližší blízkosti odehrává a kam mohu jít, abych se na chvíli necítil sám. Díky facebooku jsem poznal v nejbližším okolí osobně hodně lidí, které bych bez něj neznal. Statusovaní jako takové má tu nevýhodu, že pokud člověk chce, aby si ho všímali jiní lidé, musí často přidávat nové statusy, aby se objevovaly jiným lidem, protože starší statusy se rychle propadají do internetového zapomnění. V tomhle jsou lepší blogy nebo vlastní internetové stránky, kam si člověk může psát své postřehy a snadno je najde i po několika letech. Blogy však mají dnes tu nevýhodu, že ty osobní čte nejvíce autor sám. Teď píšu o starších lidech a Tebe už počítám mezi starší lidi, i když jsi o generaci mladší než já. Ale Tvoje generace jestě není ta, která by byla většinově na facebooku. Moje generace tam není skoro vůbec. No a generace o jednu starší než jsem já, která je už skoro vymřelá, zastává stanovisko, že počítač by domů nechtěla, natož internet. Davide, už jsme se před časem bavili o tom, že třeba čteš mé statusy, ale nereaguješ na ně, protože Ti připadají příliš pesimistické. Z toho vzniklo ono naše "četl jsem", které mi připadá výstižnější než označit palec nahoru, případně dolů. Protože k určitým věcem se člověk nedokáže vyjádřit jen tak, zda se mu líbí nebo nelíbí. Já se facebook a celou výpočetní techniku snažím používat tak, aby mi pomáhaly v životě. Občas u toho strávím dost času, protože vzhledem ke svému věku už nedokážu tu techniku tak efektivně využít jako mladší lidé. Mimo to se stále objevují nějaké novinky a je pro mne obtížné rozlišit, které jsou užitečné a které jsou jenom marketingovým tahem.

Žádné komentáře:

Okomentovat