2. 5. 2009

Zvláštní doporučení značkového servisu Philips - 5.část

02.05.2009 12:46 - 02. Deník -trvalý odkaz

Zvláštní doporučení značkového servisu Philips - 5.část

Ponaučení

Dodatek 30.4.2009:

   Příběh se blíží ke konci.

   27.dubna, ještě než jsem zavolal pana Míka, přišla mi z PH servisu esemeska, že přístroj byl opraven a cena je 0 Kč. Bylo mi to divné. CD mechanika tedy patrně nebyla vyměněna. Při telefonickém hovoru jsem požádal pana Míka, zda by se sám jako zaměstnanec firmy Philips zeptat na podrobnosti. Ale jak uvedeno výše, odmítl s tím, že u pozáručních oprav je to věc jenom mezi servisem a zákazníkem.

   Zavolal jsem tedy do PH servisu. Paní, která telefon vzala, mě nedokázala říci žádné podrobnosti. Avšak zaplať Pán Bůh, přepojila mě na servisního technika, který přístroj opravoval.  Ten mi řekl, že  CD mechaniku zkoušel pět dní, ale závada se neprojevila, proto opravu ukončil. Požádal jsem ho, zda by mechaniku přece jen nemohl vyměnit a poukázal na to, že u deset let starého přístroje Philips AZ 1101 mi na mou žádost před necelými dvěma lety vyměnili mechaniku, i když se jim to zdálo také zbytečné a přístroj Philips AZ 1101 pracuje do dnes k mé spokojenosti. Servisní technik řekl, že od té doby doba pokročila a ceny náhradních dílů že se neúměrně zvýšili. Zjistil, že CD mechanika do opravovaného přístroje Philips AZ 1226 by stála asi 1900 Kč bez práce, tedy že celková cena opravy by o několik stokorun přesáhla dva tisíce. (Podotýkám, že tenhle radiomagnetofon jsem koupil nový před dvěma lety a dvěma měsíci za 2000 Kč.)  Zeptal jsem se, jakým způsobem se opravují vadné přístroje, které jsou ještě v záruce. Servisní technik řekl, že se neopravují, ale že se rovnou vymění za zcela nový kus. No, a to byla ta zcela zásadní informace, která mi od pána na příjmu v PH servisu chyběla. Kdyby mi to řekl, mohl jsem si ušetřit hádku a jednu cestu a servisnímu technikovi pětidenní testování. Ten pán na příjmu by mi mohl říci, že jsem se neptal. Jenže těžko se zeptáte na věc, o jejíž existenci nemáte ani tušení.  Teprve nyní jsem pochopil, proč nemá už cenu požadovat výměnu CD mechaniky.  Zajímavé bylo, že se servisním technikem jsem se domluvil dobře, i když výsledek nebyl pro mne povzbuzující.

    Jak jsem napsal už více než před rokem v úvodu zmiňovaném článku Střípky léta 2007 - 4.část , rozhlasový tuner něco přes dva roky starého přístroje Philips AZ 1226 nebyl příliš kvalitní od samého počátku.  Ve srovnání s deset let starým typem Philips AZ 1101 zvuk není příliš příjemný. Nechám ho tedy dosloužit a pak ho vyhodím.

   Nakonec se ukázalo, že má pan Mík z firmy Philips vlastně pravdu. Jediný efekt návštěvy PH servisu byl ten, že jsem se tam pohádal s nepříjemným pánem na příjmu. Avšak toto tvrzení pana Míka, jakožto kompetentního pracovníka firmy Philips a jeho přístup k celé věci je pro mne značně nepochopitelný. On se domnívá, že tímto článkem dávám najevo svou chrabrost. Já však pouze předestírám jiným majitelům přístrojů značky Philips svou zkušenost.

Za dva dny jsem si šel do PH servisu pro vyzkoušený (ale neopravený) radiomagnetofon. Přístroj mi předal stejný muž, který ho převzal. Oficielně mi přečetl verdikt z opravenky:

„Přístroj byl důkladně zkontrolován a nebyla zjištěna žádná závada. Při testování dodaného výrobku AZ 1226 testovacími Philips disky SBC444, SBC444A i jinými originálními disky se závada neprojevila! Přístroj byl zkoušen 5 pracovních dnů!“

   Přístroj jsem bez komentáře převzal a odešel.  Nezbývá než doufat, že servisní technik mu nějakými kouzelnými slůvky domluvil. Doma jsem neměl  zatím odvahu vyzkoušet disky, na nichž se závada projevovala. Ničeho bych tím nedosáhl. Problém se dostal do slepé uličky.

   Napadlo mě hypotetické řešení, jak předejít podobným nepříjemnostem. V manuálům k přístrojům Philips by mělo být výrazně napsáno: Jestliže přístroj bude mít závadu po skončení záruky, vyhoďte ho na určenou skládku a kupte si nový.

   Tím by se vyřešily minimálně tři problémy:
1.  Zákazník by věděl, že v době záruky bude jeho problém vyřešen na počkání výměnou výrobku za nový.
2. Zákazník by věděl, že po skončení záruční lhůty je přístroj neopravitelný.
3. Firma Philips by věděla, že zákazník nepřichází do servisu s úmyslem poškodit dobru pověst firmy. Po záruční době by tam totiž nechodil vůbec.

Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat