16. 1. 2009

Změna kultury

16.01.2009 09:52 - 06. Politika -trvalý odkaz

Změna kultury

autor: Filip Filipovič Filipov

   Včera (15. ledna) jsem byl  v americkém kulturním středisku,  pořad k americkým volbám obecně.
První přímý přenos z televizní inagurace - 1949 prezident H. Truman (vždy mě ten technologický náskok překvapí).
První přímý internetový přenos prezidentské inagurace - 1997 B. Clinton.
O inaguraciích přednášel učitel z Fakulty sociálních věd UK, který se na tohle téma specializuje.
Kulturní atašé vykládal, jak se v den inagurace chodí prezidenti ráno modlit, kolik jich zažil sám (překlad do sluchátek).

   Potom byl z publika dotaz - jak se jmenuje ten kostel na ... (ulice) ? Kulturní atašé marně vzpomínal, ač byl z Washingtonu.
Vlevo seděly nějaké babičky a z jejich řad se ozvalo - st. John. Ano ano, souhlasil atašé. Tak jsem si říkal, tedy ty babičky, ty se nezdají! Kdo by to do nich řekl? Pak jsem ale zjistil, že odpověděla Eliška Hašková-Coolidgová, dlouholetá sekretářka amerických prezidentů, od Kennedyho až po Reagana. Kdo by to už mohl vědět lépe. U babiček sice seděla, ale babičkou rozhodně není, musím ji hájit. Otce, bankéře Haška, zastřelili Němci za protektorátu, to tam ale neříkala, kdysi byl o ní v televizi film.

   Film o Obamovi byl v podstatě srozumitelný (bez titulků), přiznal se, že jako student, než šel na Harvard studovat práva, bral kokain.  Jak moc ho bral, to jsem nepochopil.
K tomuto bodu se pak ještě po filmu vrátil Konvalina: Vše se dřív tajilo, Kennedy své aféry, Clinton zaretušovával kouření marihuany coby student. A dnes kandidát na prezidenta otevřeně přizná zkušenost z kokainem! Dle Konvaliny je to změna kultury.
Já - nejspíš se tak předejde tomu, aby braní kokainu  na Obamu někdo později vytáhl a on to musel všelijak omlouvat. To jsem ale neříkal nahlas.

   Zbylo ještě víno, kdo chce, může ho jít dopít! pravil Konvalina na závěr.
Bylo tam totiž hodně mladých, nejspíš studentů VŠ, a ti - dle současného trendu - alkohol skoro nepijí! Tohle je změna kultury!
autor článku: Filip Filipovič Filipov
--------------------------
Poznámka autora blogu: Článek jsem dostal jako e-mailovou zprávu od přítele, který občas napíše komentář k mým článkům pod pseudonymem Filip Filipovič Filipov. Zpráva se mi líbí a proto ji otiskuji bez autorova svolení (je příliš skromný, aby své hezké postřehy sám publikoval). Neuvádím tedy jeho jméno, ale pouze onen pseudonym.
mluvka Tomáš
Komentáře
[1]29.01.09 19:09:03Vladimír
Pěkný i pod pseudonymem. ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat