15. 9. 2008

Stamicovo kvarteto zaštítilo sbírku SDMO - 1.část

15.09.2008 17:05 - 05. Zdravotně postižení lidé -trvalý odkaz

Stamicovo kvarteto zaštítilo sbírku SDMO - 1.část



   Dostal jsem od Sdružení pro komplexní péči pro dětskou mozkovou obrnu pozvánku na koncert.  Věděl jsem pouze to, že SDMO se bude na tomto koncertě prezentovat. Domníval jsem se, že se jedná o nějakou běžnou akci v rámci občanských sdružení.

   Moje překvapení bylo veliké, když jsem přímo na místě zjistil, že jsem se dostal na velice prestižní uměleckou událost – zahajovací koncert  Festivalu Euroart Praha pod záštitou manželky prezidenta republiky paní Livie Klausové.

Stamicovo kvarteto a klavírista Marián Lapšanský

 Koncert se konal 8.září 2008 v sále Martinů v Lichtenštejnském paláci na Malé Straně v Praze.  Byl věnován památce Vladimíra Leixnera, loni zemřelému violoncellistovi Stamicova kvarteta a dlouholetému řediteli Festivalu Euroart Praha. Před koncertem Josef Kekula, houslista Stamicova kvarteta a současný ředitel festivalu mimo jiné seznámil posluchače s tím, že v předsálí je prezentační stánek Sdružení pro komplexní péči při dětské mozkové obrně a vyzval je, aby tomuto stánku věnovali pozornost.  Dále pak již probíhal vlastní koncert, na jehož programu byl Smyčcový kvartet  F dur Ludwiga van Beethovena, jímž Stamicovo kvarteto uctilo památku svého kolegy Leixnera.  Poté  zazněla klavírní kvarteta  Eugena Suchoně a Cesara Francka, v nichž spoluúčinkoval i významný slovenský pianista Marián Lapšanský.

    Na odpočívadle schodiště před sálem Martinů byl stolek s informačními materiály o SDMO včetně DVD s krátkou videoinformací o  sdružení. Řada návštěvníků ke stolku přišla, krátce pohovořila s přítomnými pracovníky sdružení.

U prezentačního stolku SDMO sedí (zleva) Petra Zajíčková, Martina Kárová a Petr Pašník. Posluchač zahajovacího koncertu Euroart přispívá na sbírku SDMO. 

klikni - 2.část
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat