4. 11. 2008

Rozhlasový poplatek opět vzrušuje občany - 1.část

04.11.2008 08:28 - 08. Volba ředitele Českého rozhlasu -trvalý odkaz

Rozhlasový poplatek opět vzrušuje občany - 1.část


   V posledních dnech jsem zjistil,  že narostl počet čtenářů Tomova deníku, kteří vyhledávají informace o rozhlasovém poplatku. Tomu jsem se věnoval před časem v článku Kampaň Českého rozhlasu proti neplatičům rozhlasových poplatků.

   Tehdy mě  Český rozhlas vyzval, abych ozřejmil, jak platím rozhlasový poplatek. Výzvu posílal všem majitelům účtů SIPO, na kterých poplatek nebyl.  Já mám rozložené různé platby do dvou účtů SIPO, z nichž pouze jeden obsahuje rozhlasový poplatek. Tehdy se vše snadno vysvětlilo pomocí webového formuláře.

 Jak jsem zjistil, v současné době rozesílá Český rozhlas opět dopisy a to těm, kteří platí televizní poplatek a neplatí poplatek rozhlasový. Na svých webových stránkách má Český rozhlas dokonce seznam mobilních telefonů s rozhlasovým přijímačem, ze kterých je nutno platit rozhlasový poplatek.

   Já sám jsem velký posluchač a fanda Českého rozhlasu. Dovedu si však představit, že tak jako se já téměř nedívám na televizi (televizor však mám a platím televizní poplatek), tak jiní lidé vůbec neposlouchají rádio a rozhlasový přijímač ani nemají.

   V současné době se diváci televizních stanic, kteří neposlouchají rádio a nemají doma ani rozhlasový aparát, dostávají do pasti. V rámci celostátního přechodu televizního vysílání na digitální signál si musejí koupit převáděcí zařízení, tzv. set top box.  A ejhle: tento set top box obsahuje také frekvence pro příjem rozhlasových stanic. V současné době je na něm možno chytit sedm stanic Českého rozhlasu. Čili každý, kdo chce přijímat televizní signál, se automaticky stává možným příjemcem Českého rozhlasu. Nevím, zda jde onen rozhlasový příjem nějak úředně zablokovat. Domnívám se, že nikoli. Čili  Český rozhlas bude vymáhat rozhlasové poplatky od každého majitele televizního přijímače.

   Připomíná mi to známý vtip:

     
Strážmistr si zavolá Jana na policejní služebnu.
„Jano, zaplať pět set korun pokuty. Pálíš načerno slivovici.“
„Nepálím, pane strážmistře.“
„Nepovídej, že nepálíš. Máš přístroj?
„Přístroj mám, ale nepálím“.
„No tak vidíš. Máš přístroj, tak pálíš“, povídá strážmistr. „Zaplať pět set korun.“
Jano sáhne do peněženky a vytáhne pětistovku. „Tady je ještě jedna pětistovka za znásilnění“, povídá.
„Ty jsi někoho znásilnil?“, udiveně se zeptá strážmistr.
„Ne“, povídá Jano, „ale mám přístroj.“
     

klikni - 2.část
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat