6. 9. 2008

Případ Morava

06.09.2008 10:49 - 06. Politika -trvalý odkaz

Případ Morava


   Přiznám se, že televizi moc nesleduji. Zvláště ne televizní zpravodajství. Připadá mi neobjektivní a manipulující s diváky. Včera jsem se však podíval.  Na portálu Tiscali jsem viděl fotografii do té doby mě naprosto neznámého poslance Jana Moravy. Přemítal jsem o tom, že někdo může být v Poslanecké sněmovně dva roky a média o něm naprosto mlčí. Jméno poslance Moravy se však doneslo i do zpráv Českého rozhlasu 2 Praha. Mám dojem, že v té zprávě zaznělo jednou poslancovo jméno a dvakrát název televizní stanice Nova. Zbystřil jsem. V Českém rozhlase si dávají velký pozor, aby kromě názvů některých tištěných médií neříkali názvy rozhlasových a televizních stanic a soukromých firem. Většinou říkají např. „soukromá televizní/rozhlasová stanice“ a když sami sebe chtějí zironizovat, říkají „nejmenovaná soukromá televizní stanice“, přičemž všem je jasné, že se jedná buď o Novu nebo o Primu.

   Podíval jsem se tedy na večerní televizní zprávy, abych zjistil, co vzrušilo Český rozhlas tak, že uvedl název televizní stanice Nova.


Zjistil jsem, že mladý poslanec Jan Morava se dostal mezi dva mlýnské kameny – předsedu ODS Topolánka a poslance Tlustého.  Jestliže nevíte, co Morava provedl, můžete si to přečíst na stránkách iDNES v článku Chcete fotky Tlustého in flagranti? Politické vydírání v bodech .

   Je fakt, že celá kauza dokázala rozčílit premiéra Mirka Topolánka. Na sjezdu Strany zelených přímo křičel, že poslanec Tlustý musí odejít z Parlamentu. Nedovedu si představit, že Vlastimil Tlustý, který v celém posledním desetiletí veřejně ukazoval, jakou má hroší kůži, by dobrovolně opustil Poslaneckou sněmovnu. Byl totiž zvolen v demokratických volbách stejně tak jako Mirek Topolánek.  Při Topolánkově projevu na sjezdu Strany zelených jsem si vzpomněl na známou scénku Felixe Holzmanna. Ten jako hrobník povídal návštěvnici hřbitova: „Brečíte sice dobře, ale na cizím hrobě.“

Z televizního zpravodajství České televize i Novy jsem zjistil, že Nova natočila jakýsi kompromitující materiál, který zatím odvysílala jen z části a který bude celý odvysílán v neděli 7.9.2008 večer v pořadu Natvrdo .Hlavní hvězdou pořadu však zajisté nebude ani Vlastimil Tlustý ani Mirek Topolánek, ale redaktor televize Nova Janek Kroupa, který jak se zdá, celou mediální kauzu připravil a natočil.
 Janek Kroupa
Na stránkách TV Nova se o tomto pořadu praví:
     
Reportér TV Nova Janek Kroupa přináší další investigativní dokument ze zákulisí domácí politiky. Pomocí skrytých kamer odhaluje praktiky politického boje – od sbírání kompromitujících materiálů na konkurenci až po vydírání, týkající se rodinných příslušníků.
     

   Nějak mi to připomnělo začátky horkých chvil kolem odstranění Standy Grosse z funkce předsedy vlády. Tako tehdy, i nyní patří k podněcovatelům kauzy deník MF DNES. Zdá se mi, že politiku netvoří politici, ale média. V této chvíli není jasné, zda chtějí docílit odstranění Tlustého či Topolánka. Ale hlavního účelu bylo dosaženo. Zvýší se sledovanost televize Nova. V neděli 7.9. ve 21,30 bude celý národ sledovat TV Nova aby zjistil, jaké praktiky zákulisního boje Janek Kroupa odhalil. Bude však trvat několik dní než bude jasné, jaký je opravdový cíl tohoto mediálního výbuchu.

   A poznámka na závěr. Legrační mi připadlo vyjádření předsedy Syndikátu novinářů ČR Miroslava Jelínka, které jsem viděl ve dvou zpravodajských relacích.
Ing. Miroslav Jelínek
předseda Syndikátu novinářů ČR

Pan Jelínek řekl, že praktiky médií v této kauze jsou sice na hraně, ale když se nešlo dobrat k výsledku jinými cestami, má právo jich novinář použít.  Škoda, že tyto praktiky nejsou použity i k objasnění práce vedení Syndikátu novinářů.
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat