27. 2. 2009

Objevte Aljašku v Americkém centru !

27.02.2009 12:25 - 07. Zábava -trvalý odkaz

Objevte Aljašku v Americkém centru !

autor: Filip Filipovič Filipov

Stálý zpravodaj Tomova deníku v Americkém kulturním centru v Praze Filip Filipovič Filipov  posílá tuto reportáž:
--------------------------------- 

Objevte Aljašku v Americkém centru !

   Jeden můj spolužák nám dal letos pod stromeček žernosecké víno, aby zdůraznil kvalitu daru -  americké velvyslanectví prý jiné nechce. Bylo fakt dobré, žádná kyselost, žádný přidávaný cukr). Tak jsem včera večer v kulturním středisku z vědeckých důvodů tohle víno zkusil, jestli opravdu americké velvyslanectví bere jen žernosecké víno -  a opravdu, bylo to to žernosecké, dokonce lepší než to z lahve. Konvalina si dal ke stolu velkou lahev limonády a průběžně pil, vůbec ho nenapadlo udělat přestávku. Pořad o Aljašce byl od pěti, já přišel po páté, neboť mne po výstupu z  metra tramvaj odvezla místo na Malostranské náměstí na Staroměstské.

   Konvalina mi sice říkal, že vpředu jsou rezervovaná místa, ať si tam  klidně sednu - já - to je dobrý, sednu si do vedlejší místnosti. A dobře jsem udělal. V té druhé místnosti je vždy občerstvení, po sedmé jsem žízní nevydržel a  napil se kokakoly, aniž bych čekal, až nás k tomu Konvalina vyzve. A v půl osmé jsem si nalil z vědeckých důvodů to žernosecké víno, pěkně popíjel a díval se na fotografie, jak medvědi na Aljašce loví lososy, poslouchal stylovou hudbu. Ivanka, když jsem jí to vyprávěl, zalitovala, že tam nešla se mnou.

   Konvalina byl na Aljašce totiž na dovolené, vyslechli jsme si pěkné vyprávění, jeho plus hostů. Nebyly to Konvalinovy fotky, nýbrž profesionálního fotografa, který tam byl na dovolené s ním. A to ještě menší část fotek, medvědů prý udělal na šest tisíc. Fotit na Aljašce medvědy je jednodušší než fotit zajíce v Čechách! Medvědi jsou tam všude, zajíce ale abys pohledat. Po 14 dnech pobytu Konvalinova ostražitost polevila, nebáli se vycházet z auta, na což velmi brzy doplatili. Konvalina musel prý tehdy dát své partnerce facku, jak vřískala strachem.

   Konvalina taky pozval z pražské zoo medvědího experta, takže teď jsem v podstatě taky medvědí expert (kdybys potřeboval ohledně medvědů nějakou radu). Zatím není žádný lepší tepelný izolant než medvědí kůže, prý do ní byly v počátcích kosmického výzkumu baleny v raketách přístroje.

   V kulturním středisku jsem byl včera, Aljaška, taky předevčírem, to byla politika, ale tou tě otravovat nebudu.

 Zdraví Filip Filipovič Filipov
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat