14. 9. 2008

Nový internetový prohlížeč od Google

14.09.2008 13:51 - 10. Technické poznámky -trvalý odkaz

Nový internetový prohlížeč od Google

   Počítač používám denně. Avšak na rozdíl od jiných lidí stále je to pro mne hlavně onen klasický psací stroj s vylepšenými funkcemi a také to, co nemohu s ničím dřívějším srovnat – internet. Internet pro mne znamená celosvětovou knihovnu se snadným vyhledáváním, náhražka pošty a dnes i náhražka obtížné  publikace v tisku.
   Nesnažím se udržovat krok s technickými vymoženostmi, ať už hardwarovými nebo softwarovými. Často jsou různé novinky v této oblasti nedodělané, asi ve snaze co nejrychleji na tom něco trhnout. Aby mi počítač pracoval efektivně, nesnažím se hned vyzkoušet všechny světové programy. Jsem zaměřen na programy od Microsoftu, protože je používá nejvíce lidí. Dokonce jsem pochopil, že nejsou nejlepší ze všech, jak tento monopolní výrobce tvrdí. Nejsem schopen studovat a hlavně pochopit stovky stran textu, vysvětlující chyby těchto programů, které jsou uveřejňovány na stránkách Windows Update. Nelíbí se mi různá zlepšování a hlavně zesložiťování novějších verzí těchto programů. Ve snaze umět co nejvíce se stávají tyto programy nepřehledné a nejsou často ani kompatibilní se svými vlastními staršími verzemi. Příkladem je nová verze kancelářského balíku MS Office 2007 pro studenty a domácnosti. Chci-li, aby moje soubory mohli číst lidé se staršími verzemi programů, musím je ukládat v nastavení aplikace 1997 – 2003. Jinak se na starších verzích programů moje soubory nedají otevřít. Chápu, že novější programy jsou pro starší lidi tak nepochopitelné, že vůbec s počítačem nechtějí pracovat. Proto mě potěší, když se občas objeví něco jednoduchého. Ale zkrátka nejsem schopen přejít na Linux, Apple nebo něco jiného.
   V rozhlasovém pořadu Meteor ze 13.9.2008 jsem se dozvěděl, že tento týden uvolnila společnost Google nový typ internetového prohlížeče, který je stabilnější než řada prohlížečů dosavadních a přitom je na obsluhu uživatelem daleko jednodušší. Beta verze programu byla současně uvolněna v řadě jazyků a mimo jiné i v češtině. Vyhledal jsem ho pro zajímavost na stránkách Google. Našel jsem velmi srozumitelnou nápovědu v češtině a dokonce i videonávody. Program jsem si stáhl a vyzkoušel. Základní rozdíl od prohlížečů Internet Explorer a Mozila Firefox, které jsem dosud používal je ten, že prohlížeč Google Chrome nepoužívá tzv. „domácí stránku“, ale na ploše se zobrazí miniatury naposled otevřených, či nejčastěji otevřených stránek. Nemá cenu to popisovat. Pokud chcete, přečtěte si nápovědu výrobce a vyzkoušejte. Mně tenhle prohlížeč opravdu potěšil.
Podívejte se na
nový internetový prohlížeč od Google 
http://www.google.cz/chrome 
- jsou tam videovysvětlivky v češtině 
http://www.google.cz/chrome/intl/cs/features.html
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat