27. 2. 2009

Jak si nekoupit Lidové noviny aneb negativní reklama

27.02.2009 11:00 - 02. Deník -trvalý odkaz

Jak si nekoupit Lidové noviny aneb negativní reklama


   Kupte si Lidové noviny!, vykřikuje dnešní (27.2.2009) rozhlasová reklama. Báječný hoch Leoš Mareš! A co ho spojuje s Gottem a Topolánkem? Navíc s novou přílohou Pátek.

   Vzpomněl jsem si, jak kdysi, za médii proklínaného socialismu, stával v podchodu metra prodavač Večerní Prahy a vykřikoval podobným způsobem: Záááávraždila milencéééé! Jak vokradl vlastní babičkůůůůůů! Vééééčerní Prahááááá, Kupte si Vééééčerní Prahůůůůůů!

   Lidi postávali okolo, smáli se hláškám svého oblíbeného kolportéra a Večerní Praha šla na dračku. Protože se prodávala odpoledne a byly v ní dopravní nehody z dopoledne. Nic jiného nebylo. Dnes máme v Praze jedenáct televizních kanálů, z nichž několik vysílá zprávy takřka v přímém přenosu, současně můžeme i televizním přijímačem poslouchat devět rozhlasových stanic a koho to zajímá, může nejnovější informace lovit na internetu, který je dnes už nejen v domácím počítači, ale mobilní operátoři ho nabízejí i do mobilu.  Kdopak si okolo roku 1970 myslel, že už za třicet let bude nosit telefon v kapse a že si na něm bude moci pouštět i barevnou televizi…..

   Milé Lidové noviny, nechcete-li zkrachovat, chtělo by to čtenáře přitáhnout nějak jinak než metodou starou více než  sto padesát let, kdy existovaly pouze tištěné noviny.

   Rozhlasový výkřik, který jsem uvedl v úvodu této úvahy mě osobně totiž nabádá k tomu, abych si dnešní noviny určitě nekoupil, i kdyby můj včerejší záměr byl opačný. Některé informace jsou pro mne prostě zbytečné. Třeba co spojuje Leoše Mareše s Karlem Gottem a Mirkem Topolánkem, vědět nemusím. Možná je to barva očí. Zrovna tak ale nemusím vědět, pokud podobná reklama vykřikuje, že noviny přináší zaručený recept, jak se zachovat, aby se mně osobně  vyhnula ekonomická krize. To je pro mě jen znamení, že sám redaktor, který takový návod psal, si není jist svou existencí. Nejspíš není ani dobrým novinářem.
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat