22. 10. 2008

Diskusní příspěvek na semináři o DMO

22.10.2008 20:39 - 05. Zdravotně postižení lidé -trvalý odkaz

Diskusní příspěvek na semináři o DMO

22.října 2008

   Ve Sdružení pro komplexní péči při dětské mozkové obrně jsem dostal pozvánku na seminář pořádanýVýborem dobré vůle – Nadací Olgy Havlové s názvem „DMO – příčiny, možnosti, důsledky“

   Jak vyplývalo z pozvánky (možno stáhnout kliknutím na název semináře), hlavním bodem byla přednáška MUDr. Jana Malého z pediatrické kliniky UK v Hradci Králové. Do diskuse jsem si však připravil svůj příspěvek i já z pozice dospělého člověka postiženého dětskou mozkovou obrnou. Ve svém sdělení jsem seznámil přítomné s hlavním problémem, který vidím v činnosti sdružení a který vzhledem ke komunikačním bariérám jsem nemohl přednést veřejně na půdě Sdružení.  Jsem rád, že jsem následující text mohl přednést v rámci semináře o dětské mozkové obrně jinde.

Zde je text mého krátkého diskusního příspěvku:

     
Vážení přátelé,

jsem si vědom toho, že tento seminář je určen pro různé odborníky, zabývající se dětskou mozkovou obrnou a rodiče dětí, které toto postižení mají. Podle pozvánky však není určen pro dospělé lidi, kteří se s následky tohoto postižení potýkají a dosud nezemřeli.

S opominutím problémů dospělých lidí s DMO se setkávám celý život. Již před dvanácti lety, v roce 1996 jsem o tom napsal článek, který byl tehdy publikován v novinách Můžeš a který si již tři toky můžete přečíst na mé internetové stránce pod názvem „Dětská mozková obrna – pohled postiženého“, odkazhttp://tomuv.denik.sblog.cz/2005/07/14/119.

Posledních 15 let se mým životem prolínají kontakty s občanským sdružením pod názvem Sdružení pro komplexní péči při dětské mozkové obrně.  Byl jsem dva roky jeho členem a pro nespokojenost s pojetím jeho činnosti, které uplatňovala dosud jediná předsedkyně tohoto sdružení dr. Štěpánka Šprynarová jsem z něj před dvanácti lety  vystoupil. Loňského roku jsem se dozvěděl o založení Střediska ucelené rehabilitace při tomto sdružení. Doufal jsem, že se něco změnilo v autoritativním způsobu práce paní dr. Šprynarové.  Nic se nezměnilo. Do sdružení jsem se opět přihlásil a nabídl členům výboru sdružení pomoc. Dr. Šprynarová označila mou snahu za klientelismus a ostatní členové  výboru zbaběle mlčí. Nyní  SDMO  nedostalo další peníze z Evropské unie na činnost  Střediska.  Jakkoli si myslím, že činnost Sdružení i Střediska by mohla být užitečná, za současného vedení 81 letou dr. Šprynarovou považuji činnost SDMO za plýtvání nadačních a grantových peněz. Dr. Šprynarová se chová ke sdružení jako ke svému majetku, jako ke své vlastní firmě.

Tento příspěvek uveřejním na své internetové stránce. Doufám, že se potom ostatní členové výboru Sdružení probudí.

Tomáš Němec
55 let, DMO – levostranná hemiparéza
příspěvek přednesen 22.října 2008, Studio MAT, Karlovo náměstí, Praha 2
     
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat