16. 3. 2005

Všeobecná zdravotní pojišťovna

16.03.2005 16:00 - 04. To, co jsem napsal jinde -trvalý odkaz

Všeobecná zdravotní pojišťovna

(21.11. 2003 20:04:13)

   Potřeboval jsem nějaký údaj ze Všeobecné zdravotní pojišťovny. Protože se každý den dívám z okna přímo na její největší sídlo, absolvoval jsem oněch sto metrů pěšky. Odbavovací hala, původně místnost, kam jsem celé dětství chodil do kina, byla úplně prázdná.

   U přepážky mě dal asi pětadvacetiletý muž vyplnit formulář. Zeptal se, zda si informace vyzvednu osobně, či mají-li mi být zaslány poštou. Řekl jsem mu, že protože bydlím hned naproti, vyzvednu si údaje osobně. Bez zájmu mi sdělil, že si údaje mám vyzvednout v pobočce ve zcela jiné čtvrti. Abych věděl, kde se jmenovaná pobočka nachází, věnoval mi seznam všech pražských poboček. Po prostudování jsem zjistil, že nikde není napsáno, že bych musel jít do pobočky v jiné čtvrti. Vrátil jsm se, ale mladý muž zrovna odcházel domů, protože byl konec pracovní doby a můj problém ho nezajímal. Poukázal jsem, že velký světelný nápis na budově VZP hlásá, že pojišťovna je tu pro klienty celých 24 hodin. Odvětil, že se to týká pouze cestovního pojištění.

   Druhý den jsem se vydal do bývalého kina znovu. Naštěstí byla odbavovací hala opět prázdná a nemusel jsem jít k neochotnému mladému muži. Jiná úřednice pochopila problém. Řekla, že VZP opravdu vydává osobní údaje pouze na pracovišti v jiné čtvrti, ale nabídla mi, že objednávku telefonicky změní na doručení doporučenou poštou. Zvedl jsem tedy VZP režijní výdaje, i když smysl jsem nepochopil. Přemýšlel jsem, zda se za celkovou složitostí jednání VZP neskrývá i důvod, proč pozdě platí zdravotnickým zařízením.

   U východu jsem si vzal reklamní brožuru "Pohoda pojištěnce", ze které se na titulní stránce usmíval pan Karel Gott a v rubrice "Náš pojištěnec" jsem si mohl doma přečíst rozhovor s ním. Zdalipak Mistr Gott dal reklamnímu časopisu rozhovor zdarma, či dostal honorář z příspěvků jiných pojištěnců? Pro Mistra to jistě nebyla závratná částka, ale náklady na třicetistránkovou brožuru na křídovém papíře jistě nebyly zanedbatelné. 
Komentáře
[1]21.04.05 23:01:07Lebeda
Milý Tome. Tak jsem se do toho trochu opřel. To abys nenaříkal, že tě nikdo nenavštěvuje. Neni divu, že nejsou ve zdravotnictví peníze. Pojišťovny si budují mramorové paláce a my sbíráme na Nikolku. Také jsem tam byl. Místo kina Flóra hala VZP. Hodně zdravíčka přeju!
[2]22.04.05 09:17:10mluvka Tomáš
Ale správně ses opřel, milý Lebedo. Mám rád, když si lidé něco myslí. A tady v těch blozích to vypadá, že mladí lidé si nic nemyslí, že jen na své stránky stahují to, co se jim líbí jinde. A nás starších tu mnoho není. Co se týká VZP. Bydlím právě vedle jejího generálního ředitelství, jak píšu i v článku. Je to bývalý hotel Flora, kde bylo za mého mládí také krásné, velké starobylé kino, kde jsem viděl podstatnou část filmů mého dětství. Bohužel po roce 1989 se z hotelu stala ruina a nebýt VZP, která ho obrovským nákladem zrekonstruovala, jistě by lyl už zbourán. Problémem je, zda ty peníze neměla směrovat spíš tam, kam patří - na záchranu zdraví pojištěnců. Nakonec i Mistr Gott, o kterém také píšu, nevěřil českému zdravotnictví natolik, aby využil svého pojištění u VZP a nechal si endoprotézu voperovat v Německu, kde si to možná musel přímo zaplatit.

Žádné komentáře:

Okomentovat