4. 6. 2005

Únava

04.06.2005 15:37 - 02. Deník -trvalý odkaz

Únava

Neustálá únava. Nekdy již při probuzení je jasné, že celý den bude na nic. Nemožnost se na něco soustředit. Všechno jde pomalu. Než se připravím k nějaké činnosti, uplyne hodina a půl. Schromlá část těla se ještě nerozhýbala.  Natažení kompresních punčoch proti křečovým žilám trvá dlouho. Snídaně a už je osm hodin. Usedám k počítači a vyřizuji nejnutnější agendu. Je jedenáct hodin. Ve třináct hodin vcházím do ordinace psychologa. Na konci hodiny říká. Psychoterapie umí hodně, ale neumí vše. Zkuste si nechat předepsat antidepresiva, únava pomine, svět se zlepší. Nemám k tomu nejmenší chuti, ale únava je letitá průvodkyně. Za několik dní diskutuji se svým neurologem. Je to možné, že se váš stav zlepší. Předepisuje antidepresivum na zkoušku a píše psychiatrovi zprávu.
Za několik dní psychiatr uvažuje: moderní antidepresivum vám nemůže uškodit. Ale na ústup únavy bude mít vliv až po několika měsících. Váš stres totiž nemá patologický základ, ale je podmíněn reálnými životními okolnostmi.

Je krásný letní den. V Paláci Flora jím zmrzlinu a přemýšlím. Skleněnou střechou se linou záplavy světla. Lidé se hromadí u pultů. Dívám se z ochozu o tři patra níže. Lidé vypadají jako mravenečci. Kolikpak z nich užívá antidepresivum a kolikpak z nich se dívá do magické hloubky ochozu?
Komentáře
[1]04.06.05 19:11:21Lebeda
Asi jsem víc splachovací. Z mých slov to asi vypadá, že jsem nespokojen se vším. Ale každé mé ráno, ač se probouzím těžce a dlouho, každé mé ráno je radost, že tu ještě jsem, lákají mne nové příležitosti. I to že tě znám je důvodem abych tu ještě byl a těšil se že se ještě setkáme. Vím co je to únava. Plno těch příležitostí které jsem ráno viděl nechávám utéct. Vyčerpají mne povinosti. Tedy to co musím, mi často zabrání v tom co bych chtěl. Přesto se už teď těším na to co budu dělat zítra..
[2]06.06.05 13:13:51mluvka Tomáš
Já se netěším na nic. Já jen vesluji s loďkou jako ten převozník v pohádce o třech zlatých vlasech děda Vševěda a čekám, jestli se objeví nekdo, komu bych mohl dát do ruky veslo a vyskočit na břeh. Jenže lidi okolo mne jsou svině a svině se na lodičkách nevozí.

Žádné komentáře:

Okomentovat