4. 1. 2006

Tereza Pergnerová - fotky z Lea

04.01.2006 22:40 - 03. Lidé -trvalý odkaz

Tereza Pergnerová - fotky z Lea

život je o něčem jiném

   Když se občas dívám, podle jakých slov objevují internetové vyhledávače mé stránky,  jeden z nejčastějších výrazů je „tereza pergnerová – fotky z lea“. Původně jsem byl dost překvapen, protože jsem měl dojem, že snad vyhledávače nějaké takové fotky na mých stránkách našly a já jsem věděl, že tam žádné takové nemám.  Pak jsem zjistil, že je vlastně citován můj článek, který jsem napsal pod názvem „Časopisy bez informační hodnoty jsou obrazem většinové české společnosti“, kde jsem časopis Leo uvedl jako příklad a v článku jsem psal o zcela něčem jiném. Pochopil jsem však, že čtenáře vůbec nezajímá můj článek, že ten se ve vyhledavači ocitnul shodou výrazů, že zájemce skutečně zajímají jen ony obrázky.  Je zajímavé, že kdykoli se o Tereze více mluví, zvýší se i četnost hledání. Bylo tomu tak periodicky i po celé tři měsíce, kdy Tereza uváděla každodenní pořad TV Prima „Vyvolení“.
 
   Nejinak tomu bylo včera a dnes. Včera večer totiž zahájila Česká televize dokumentární cyklus pořadů „Třináctá komnata“ právě životním příběhem Terezy Pergnerové a jejím dlouhodobým bojem s drogovou závislostí, které před časem podlehla. Rád bych proto tím zavádějícím výrazem, který jsem napsal na začátku článku a který se tak líbí internetovým vyhledavačům, upozornil na hodnotný televizní dokument, který může být ponaučením pro spoustu lidí. Do drogové závislosti se totiž může dostat kdokoli. Nemusí to být jen lidé ze sociálně slabých vrstev, ale mohou to být i lidé z dobrým sociálním a rodinným zázemím, které měla Tereza. Dokument ukázal, že i v tom zdánlivě dobrém zázemí byl v nepořádku silný dominantní vztah otce k dceři, který vyústil v Terezin únik k drogám. Tereza se léčila ve speciální léčebně, v době její léčby se její rodiče o jejího syna starali. Tereza neměla leckteré hmotné starosti, kteří mívají jiní lidé a přesto jí vymanění z drogové závislosti dalo pořádně zabrat. Mnoha lidem, kteří takové podmínky nemají, se to podařit vůbec nemusí.
   Dokument „Třináctá komnata Terezy Pergnerové“, bude opakovat ČT1 ještě v pátek 6.ledna v 11,30 hodin. Pokud budete mít čas, tak se na něj podívejte nebo si ho nahrajte. Opravdu stojí za zamyšlení. Je nutné ocenit i Terezinu odvahu, se kterou s natáčením souhlasila a jak otevřeně o svém životě vypovídala.  Byla vidět i skepse jejího terapeuta, který uvažoval o tom, zda natáčení nemá pro Terezu jen ten význam, aby se v mediálním světě opět mohla uplatnit, čili zda to pro ní není jen jakýsi kšeft. Rozpačitá byla Tereza i v závěrečném záběru, kdy se domnívala, že v redaktorce pořadu našla kamarádku a bylo spíš patrné, že se redaktorka snaží udržovat odstup i po celé té zpovědi, kterou od Terezy vyslechla.
Komentáře
[1]07.01.06 13:57:38Petacchi - www - 
Pořad jsem si na tvé doporučení nahrál a musím uznat, že byl velice zajímavý. Jen chování moderátorky v závěru mě takové, jak popisuješ, nepřipadalo. Asi se domnívala, že by zvýrazněné přátelství mezi ní a terezou narušilo celkový dojem z její práce.
[2]07.01.06 16:08:17mluvka Tomáš
Asi máš pravdu, Petacchi. Já jsem měl dojem, že redaktorka v průběhu pořadu moderování občas trochu nezvládla. Nemyslím, že by byla špatná, ale spíš má ještě málo zkušeností. Příští Třináctá komnata bude o Danielu Landovi 10.1. ve 21,30 hod. odkaz - http://www.czech-tv.cz/program/1186000189-10.01.2006-21:30-1.html?backaddr=search&broad=205+562+21080%2F0003
[3]07.01.06 19:55:53Petacchi - www - 
No to bude určitě stejně zajímavý. Určitě si to nenechám ujít.

Žádné komentáře:

Okomentovat