25. 9. 2005

Svět je malý

25.09.2005 17:13 - 03. Lidé -trvalý odkaz

Svět je malý

   Včera jsem potkal souseda vedle z domu. Malý, nenápadný mužík, když byl mladší, připomínal mi spisovatele Gogola. Typický intelektuál. Před rokem 1989 patřil k disidentům. Dnes je novinářem, vydává málo známý časopis o střední Evropě.
   Rád se se mnou baví, ale takovým zvláštním způsobem. Sám nic neřekne, spíš vyzvídá, jak žiju a co si myslím. Když ho zaujme něco z toho, co řeknu, zvolí to za téma rozhovoru. Včera ho zaujalo, že si píšu blog. Snažil jsem se mu vysvětlit, že "nebloguji", že pouze píšu na internet články, protože nikde v tisku by mi je neuveřejnili.  Říkal jsem mu, že mé stránky sleduje víc cizinců, třeba i z USA, než Čechů. Řekl jsem mu, že i můj blog mi pomohl založit Čechošvéd.  Možná, že ho budeš znát, řekl jsem. Do příspěvku o zrušené prodejně potravin Roškota-Špacír mi napsal poznámku, že v té ulici bydlí tvoje manželka. Po tváři mu přelétl chápavý úsměv: Jirka Pallas, řekl, známe.
   Svět je malý. Nikdy bych neřekl, že ze sousedem z ulice budeme mít společného známého ve Švédsku. Taky jedna z možností internetu.
Komentáře
[1]25.09.05 20:06:08Jiri Pallas
To sis mohl spocitat, ze se s Ludvou zname...
[2]25.09.05 20:29:45mluvka Tomáš
To jo, ale byl jsem překvapen, jak mu to rychle sepnulo a okamžitě řekl tvé jméno bez jakékoli nápovědy!!! - hehe .... já si někdy nepamatuju jména lidí - třeba se kterými jsem dlouho pracoval a pak je delší domu neviděl. Takového potkám na ulici a nevím, jestli mu mám říci Karle nebo Pepo...

Žádné komentáře:

Okomentovat