12. 7. 2007

Střípky léta 2007 - 2.část

12.07.2007 23:13 - 02. Deník -trvalý odkaz

Střípky léta 2007 - 2.část


   Ještě se dotknu výše zmíněného hledání zaměstnanců.

    Téma „pracovní síly“, o kterém stále častěji mluví redaktoři Českého rozhlasu mě čím dál tím víc rozčiluje. Asi proto, že já „pracovní silou“ nejsem a že si myslím, že člověk by měl být především člověkem a prostředkem na výrobu čehokoli až v druhé řadě. Rozčiluje mě, jak soudobí ekonomové člověka jako pracovní sílu odosobňují. Proto jsem napsal v pondělí vedení stanice Praha tento e-mail:

     
stanice Praha - vedení a dramaturgie
Vážení,
 ve svých diskuzních pořadech se občas zabýváte věcmi, které bych trochu ostřeji nazval blbostmi.  Jedním z takových pořadů je Káva o čtvrté. Někdy vyloženě lepíte témata, které byste tam dali a pořady jsou naprosto zbytečné. Napadlo mě jedno téma, o němž uvažuji stále, které možná bude připadat blbé Vám, ale které považuji pro život v České republice za dost zásadní. Právě jsem poslouchal pořad Setkání po 11:05  - děkana Vysoké školy ekonomické prof. Jaromíra Vebra.  Pan děkan mluvil stále o pracovní síle. Můj námět na Vaše celodenní téma je tedy:

 Co mají společného a co rozdílného člověk a pracovní síla? Jaké jsou potřeby člověka a jaké jsou potřeby pracovní síly? Potřebuje pracovní síla citový život? Potřebuje pracovní síla chodit na záchod? Potřebuje pracovní síla poslouchat klasickou hudbu? Je tady ekonomika pro člověka nebo člověk pro ekonomiku?

Vážení redaktoři Českého rozhlasu 2 - Praha, odpovězte si sami na otázku, zda jste pracovními silami nebo lidmi.  Já nevidím, že by to bylo totéž.
     

   Neočekávám, že by vedení stanice Praha na můj e-mail nějak reagovalo.  I pan ředitel Vejvoda ví, že je pracovní silou. A že by jí ještě rád nějakou dobu zůstal.  Možná, že si můj e-mail  přečetla jen nějaká sekretářka oddělující zrno od plev. A tak asi smetla můj e-mail do plev. I ona by jistě ráda ještě zůstala pracovní silou. Určitě by nechtěla prodávat v oné prodejně, kde hledají zaměstnance. Práce v Českém rozhlase je jistě pohodlnější.
Komentáře
[1]16.07.07 14:32:28sanborn
idealy o českem rozhlase jsem ztratil asi před rokem,ale jinak posloucham většinou český rozhlas a to hlavně Vltavu.Jinak k tomu co píšete,pokud chcete dtanici kde snad mluvené slovo má svou váhu doporučuji čro6.Pojem pracovní síla mi zní stejně jako diskuse o zaměstnanosti
[2]16.07.07 16:49:07mluvka Tomáš
Děkuju za komentář, pane sanborne. Ideály o českém rozhlase nemám už dlouho, protože ho už dlouho znám i zevnitř. Přesto ho považuji za nejlépe pracující médium v České republice. Není divu, má (tuším) šestnáct stanic, z toho čtyři celoplošné. V tom mu nemůže žádná jiná rozhlasová společnost v Česku konkurovat. Budete-li mít někdy více času, přečtěte si můj dva roky starý článek pod odkazem http://tomuv.denik.sblog.cz/2005/05/15/67

Žádné komentáře:

Okomentovat