14. 8. 2006

Střípky léta 2006 - 7.část

14.08.2006 10:56 - 02. Deník -trvalý odkaz

Střípky léta 2006 - 7.část

  
   Když už jsem byl u Paláce Flora, zašel jsem si tam na záchod. Ostatně tam musel jít i hvězdný Martin. I hvězdy musejí čůrat.

   Za prosklenou stěnou Paláce Flora je vidět přes zeď na Olšanské hřbitovy.

 

Fotka není příliš kvalitní, kazí ji odraz ve skle. Je tam ale dobře patrná zeď hřbitova. U této zdi jsem v dobách školních našel mloka! Za mého dětství bylo na místě Paláce Flora hřiště. Od jara do podzimu na něm stál kolotoč a houpačky. Kde jsou ty časy!

   Když jsem udělal čelem vzad a stoupnul si k prosklené stěně zády, byla přede mnou rybí restaurace.

 

Prodávají tu rybí speciality, které lahodí oku, ale já se bez nich docela obejdu. Navíc jsou dost drahé.

 

Vedle rybí restaurace je multikino. Nikdy jsem v něm nebyl. Jeho pokladna mi připomíná spíš odbavovací halu na letišti nebo na nádraží než pokladnu kina.

 

Vstup do kina ve mě zase vyvolává představu vstupu do metra.


Vůbec se mi to nelíbí, je to velmi odlidštěné, jaksi průmyslové. Přesně jako ta road show, která probíhala před chvílí před palácem.

Také pohled do prostor této obří budovy mi spíš připomíná nějakou obří strojovnu nebo kulisu z vědeckofantastického filmu budoucnosti.

 

Takhle se jednou bude žít všude. Celá plocha pevnin zeměkoule bude zasklená a klimatizovaná, celoplanetární obří stavba nás bude chránit před přírodou i vesmírem. Otázkou je, není-li to spíš prostředí pro roboty než pro lidi.

   Tyto úvahy mi zpříjemnily nedělní návštěvu hřbitova.

P.S.

Tady je ona krásná Petra, ale ne z mého fotoaparátu, ale ze stránky www.bar.centrum.cz. Jistě i ona by dokázala zpříjemnit život.

pro zvětšení klikni na obrázek

klikni - 8.část
Komentáře
[1]15.08.06 09:23:21Lebeda
Už se těším až budem všichni v jedom domě. Dům o tisíci patrech. Technicky nás to čeká, co se společnosti týče, už tam jsme. Teď mám na mysli ten od Weisse..
[2]16.08.06 22:27:10Jiri Pallas - www
Tome, precti si NoLogo od Naomi Klein - a pochopis o tech sklenicich trochu vice - napriklad, ze to neni verejna plocha - trziste a tudiz tam nemuzes verejne vystupovat - demonstrovat (svoje nazory) jako na trzisti obecnim. Obchody jsou organizovany tak, aby nebylo potreba kvalifikovanych prodavacu ... atd. NoLogo je k mani i cesky.
[3]17.08.06 08:25:32mluvka Tomáš
Jirko, podstatu už vyjádřil Jan Weiss v románu Dům o tisíci patrech. Tentokráte jsem podobného názoru jako Lebeda. Byla to oblíbená četba mého mládí, navíc krásně zpracovaná v rozhlasovou četbu. Možná, že i ty ten román znáš. Jestli ne, tady je stručný obsah: http://enzy.chytrak.cz/archiv/2006-03-07-jan-weiss-dum-o-tisici-patrech.html

Žádné komentáře:

Okomentovat