5. 8. 2007

Sté výročí narození Jaroslava Foglara a vzpomínka na dětství - 3.část

05.08.2007 21:05 - 03. Lidé -trvalý odkaz

Sté výročí narození Jaroslava Foglara a vzpomínka na dětství - 3.část


   O Jurovi Stegbauerovi jsem mnoho údajů nenašel. Snad jen to, že měl nakladatelství Ostrov a že v posledních letech života Jaroslava Foglara byl jeho blízkým spolupracovníkem. Na fotografii z besedy v roce 2002 jsem našel Juru téměř nezměněného ve srovnání z dobou, jak si ho pamatuji osobně, to jest z druhé poloviny šedesátých let. Jen vlasy neměl blonďaté, ale šedivé.

Jiří Stegbauer vlevo.

   Poslední dostupné informace, které jsem o Janu Šimáně a Jiřím Stegbauerovi našel, jsou z roku 2004, tedy z roku Šimáňových osmdesátin.  Jenže u mě jsou oba spojeni s mou základní školní docházkou.

   Když si to teď po sobě čtu, připadá mi obdivuhodné, jak poslech rozhlasového pořadu ke stoletému výročí Jaroslava Foglara vyvolal ve mně zasutou vzpomínku z dětství. Když o tom tak přemýšlím, v roce 1967 bylo Jaroslavu Foglarovi pouhých 60 let. Já už mám do stejného jubilea jako on tehdy už pouhou jednu pětiletku.

Dodatek 7.srpna 2007:
   Kupodivu jsem o Janu Šimáně našel i několik řádek v článku o časopisu ABC v Britských listech.
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat