13. 5. 2007

Soutěž evropských písní 2007 - 1.část

13.05.2007 02:42 - 07. Zábava -trvalý odkaz

Soutěž evropských písní 2007 - 1.část

"My sme Kabáti."


  Ačkoli příliš neholduji televizní písničkové zábavě, s radostí jsem se podíval na část semifinále a celé finále soutěže Eurovision Song Contest 2007.

   Co mě opravdu potěšilo, že česká skupina Kabát skončila už v semifinále na posledním místě. Jejich styl hudby je mi cizí a pokud jsem mohl někdy v minulosti sledovat záznamy evropských písňových soutěží, myslím, že ani neodpovídá stylu písní, které se v těchto soutěžích umisťují. Pokud bych já někoho mohl vybrat z národního kolapak by to byla skupina Gipsy.cz (klepnutím na název skupiny najedete na video).
Pravda, není příliš „česká“ v tom smyslu, který je v Česku majoritní, ale na rozdíl od Kabátu je aspoň velmi originální.

Celé více než tříhodinové finále jsem si natočil.  V českých rádiích a televizích nebývá mnoho příležitostí, aby bylo možné běžně si poslechnout populární hudbu jiných států Evropy. Z finálové čtyřiadvacítky mě jich opravdu zaujalo pět. Ta vítězná píseň, kterou zpívala srbská zpěvačka Maria Šerifovič


mezi nimi nebyla.

   Měl jsem tři favority. Bezkonkurenčně bych dal první místo ruskému dívčímu triu Serebro. Jestli jste to neviděli, tak se podívejte na kousek jejich videa.

   Druhé místo by u mne získala gruzínská  zpěvačka Sopho


a třetí francouzská skupina LES FATALS PICARDS.


Také její video na její stránce Eurovize, na kterou najedete poklepem na název skupiny, stojí za shlédnutí.

   Celý přenos a realizace pódiového vystoupení byly úžasné. Dost dobře nechápu, jak se mohly skupiny i zpěváci měnit na pódiu v tak rychlém sledu. Každý účinkující měl totálně jinou choreografii provázenou (pro mne jako pro laika) naprosto odlišnými světelnými efekty a projekcemi, případně i pódiovými rekvizitami.

 klikni - 2.část
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat