5. 11. 2006

Sny

05.11.2006 11:20 - 02. Deník -trvalý odkaz

Sny


   Dnes jsem se probudil s pocitem výrazného snu. Chvíli jsem přemýšlel, že si sen musím zapsal, abych ho nezapomněl, ale zapomněl jsem ho, než jsem se vyhrabal z postele a učinil základní úkony, které provádím po probuzení každý den. Měl jsem totiž velmi dlouhé období, kdy jsem měl pocit, že žádné sny nemám. Pokud jsem se probudil, bylo to buď náhle úzkostí nebo pomalé vstupování do bdělosti, kdy jsem byl už  od probuzení chronicky unaven, ale neměl jsem pocit „vystoupení ze snu“. Samozřejmě jsem musel nějaké sny mít – to je dáno fyziologií spánku, ale já jsem si to nepamatoval.

    Dnes byl sen tak intenzivní, že jsem si uvědomil, že se mi sny zase nějakou dobu zdají. Není to jako za mlada, kdy se mi jeden a tentýž sen zdál několikrát, takže jsem ho mohl po čase i částečně vyprávět až do okamžiku, kdy jsem se z něj vzbudil.

   Vzpomněl jsem si však na jednoho ze svých psychologů, kterého jsem v článku Najít vhodného psychologa není jednoduché - 3.část popsal jako psychologa E.  Byl to vysoký zavalitý pán. Na rozdíl od jiných psychologů jsem nedocházel k němu do ordinace, ale docházel on ke mně domů.  Měl velkou neřest, to bylo silné kouření, jak jsem popsal ve jmenovaném článku.  Byl to diabetik. Jednou mi vykládal, že cukrovku získal důsledkem jakéhosi nervového vypětí a šoku. Říkal, že si tu dobu pamatuje velmi dobře, protože se mu začaly zdát intenzivní a výrazné sny.  Doufám, že můj dnešní intenzivní a živý sen nebyl předzvěstí dalšího onemocnění. Ty, co mám dosud, mě opravdu stačí.
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat