16. 3. 2006

První výročí Tomova deníku - 2.část

16.03.2006 02:37 - 10. Technické poznámky -trvalý odkaz

První výročí Tomova deníku - 2.část


   Pro další úvahu přikládám graf návštěvnosti TOPlistu v roce 2005
 
pro zvětšení klikni ZDE

a graf návštěvnosti TOPlistu v roce 2006.
 
pro zvětšení klikni ZDE

   Z těchto grafů je vidět, že návštěvnost pomalu stoupá a to  z cca 480 návštěv v dubnu 2005 po 1600 návštěv v únoru 2006.  Zjistil jsem, že zhruba 15 až 20% tohoto počtu tvořím já svými vstupy na svou stránku.

   Dnešní (16.3.2006) tabulka TOPlistu ukazuje, že Tomův deník  měl za ten rok asi 12 tisíc návštěv, čili v průměru 1000 návštěv za měsíc.  
 
   Podrobným sledováním návštěv na posledních 3000 návštěvách jsem zjistil, že ze 60 procent jsou návštěvy různé (různé IP adresy). Zbývajících 40% jsou návštěvy opakované. Opakované návštěvy jsou pro mne samozřemě cennější.  Avšak spadají do nich i návštěvy moje vlastní.

   Nejcennější jsou pro mne čtenáři, které článek vyprovokuje k zamyšlení a k vložení vlastního komentáře. Takových čtenářů bylo za celý rok pouze 47 a těch, kteří komentovali průběžně a častěji, bylo z oněch čtyřiceti sedmi pouze pět. To jsou ti skutečně nejcennější čtenáři.

   Přemýšlel jsem, kolik z těch 12 tisíc návštěv za rok  tvoří lidé, kteří si opravdu v Tomově deníku čtou pozorně a vracejí se k němu. Inspirovala mi k tomu čtenářka Anna, která napsala jen jednou. Napsala, že se ke čtení Tomova deníku vrací pravidelně, avšak pouze to jedno téma, ten jeden příspěvek byl pro ni tak inspirující a blízký vlastními zkušenostmi, že reagovala i písemně.

   Tak tedy: 40% návštěv  Tomova deníku byly opakující se IP adresy. I tady může být vliv všelijakých anonymizérů, avšak pro tito úvahu je pominu. 40%  ze dvanácti tisíc je číselně vyjádřeno 4800. Kdyby jenom 10% z tohoto počtu byli lidé, kteří si Tomův deník oblíbili a vracejí se k němu pravidelně, je to úžasné. Se 480 lidmi za rok bych jiným, běžným způsobem nedokázal navázat kontakt, i když je to kontakt v převážné míře jednostranný bez zpětné vazby.

   Možná, že vám moje úvaha připadá naivní, možná, že i naivní je. Ale přesto mi toto číslo 480 lidí, kteří se nad mými příspěvky zamýšlejí a znovu se k nim vracejí, připadá úchvatné. O mnoho úchvatnější než kdyby se Tomův deník vyskytoval v čele žebříčků jakési hitparády blogů v návštěvnosti.

   Na závěr se obracím k těm čtenářům Tomova deníku, kteří  se k některým článkům či mým životním příhodám vracejí a ještě nenašli odvahu připojit vlastní nápad či životní zkušenost. Nebuďte jenom voyery, nebuďte pouze nahlížeči do otevřeného okna, najděte odvahu a napište, čím vás ten či onen můj příspěvek oslovil. Zařaďte se po bok těch 47 návštěvníků Tomova deníku  (tedy necelého půl procenta z celkového počtu návštěv), kteří umějí aktivně komunikovat a obohatit tak vlastní život!
Komentáře
[1]16.03.06 03:43:19Point*
Statistiky (neplacene apod. ve stylu TOP) jsou jen zakladnimi,orientacnimi pomuckami.Jine systemy samozrejme nabizi vice a dukladnejsi rozbory snad vseho mozneho.Otazkou je, k cemu jsou pro bloggera (taky nemam rad to slovo) a bezneho denickare, nevlastni-li samotny server, ci vetsi redakcni system.IP adresy se rovnez meni v zavislosti na pouzitych systemech serveru,vyhledavacu,provideru, apod. Proxy,private,sec.edition, atd. a odpoved na otazku "kdo zde je co cte, odkud je,neda zadny Whois,TOP,aj...ale presne jak pises>> jen ten komentar.Ukaze nalady,inteligenci,momentalni rozpolozeni cloveka, vsechno.Kazdy znas je tedy rovnez tim "vrtosivym starikem",jak jsme se dovedeli od jinych, kteri si zase mysli,ze jsou neco jineho,ackoliv se prave oni vyjadruji daleko hure nez internetovy navstevnik nejen tvych stranek.Preju Tomasi hodne napadu a komentaru...
[2]16.03.06 14:10:26Lebeda -
umí hov.. Kecal.
[3]16.03.06 15:33:38Point*
Lebedo!!...Nebrbli !! Patris proste k stars, s tim uz nic nenadelas ;))
[4]16.03.06 17:47:05Petacchi - www - 
Ahoj Tome. Jak víš sledoval jsem Tomův deník od jeho prvopočátků. Viděl jsem jak se rozvíjel společně s tím, jak jjsi se seznamoval s jeho tvorbou. Je mi trošku stydno, že jsem ti jako příslušník počítačové generace nepomohl s technickými otázkami, ale také jsem se s funkcemi serveru lide.cz seznámil teprve nedávno. Na tvém blogu mi neunikl jediný článek a i když jsem do komentářů přispíval velice málo, musím se přiznat, že mnoho článků mě přivedlo k zamyšlení. Ostatně už jak jsi psával na blabla tak jsi mě inspiroval i osobně vyprovokoval k mému vlastnímu psaní. Za to ti jsem vděčný, protože není lepšího způsobu, jak si udělat pořádek v hlavě. Do budoucna ti přeju hodně inspirace a nápadů, ať mám na stránkách tomova deníku co číst :-)
[5]16.03.06 18:03:27jmxjmx - www - 
I ja se pocitam mezi verne ctenare :-) Na stranky se pravidelne vracim zhruba od leta (nic na tom nezmenila ani nase roztrzka po ICQ na podzim - to jak jste me opslal doprdele). Preji hodne ctenaru i do budoucna a hodne zajimavych clanku.
[6]16.03.06 18:20:30mluvka Tomáš
No jo, pane jmxjmx, vy jste si jinak nedal vysvětlit, že vám nechci napsat jméno svého otce, abyste si ho mohl najít v seznamech StB jako já. Jenže vám by ta informace stejně byla k ničemu. Doufám, že jste se do těch seznamů podíval na své příbuzné a známé. Informace o nich by zase pro mne byla celkem k ničemu. Musím vás však i dnes pokárat. Chtěl jste, abych na váš blog nechal u sebe odkaz, ale stále tam nenacházím nic zajímavého. Nějak svů blog zanedbáváte!
[7]17.03.06 12:29:44jmxjmx - www - 
Hmm pokud se dobre pamatuji tak zadne vysvetlovani tam z vasi strany nebylo. Poslal jste me do ...... rovnou jakmile jsem se zeptal. Chapu, ze to pro vas osobne treba bylo citlive tema, pochopil bych take, kdybyste rekl ..."nechci se o tom bavit", "nechci abyste neco hledal", atd. ale jako reakci napsat "jdete do ...." to se mi zdalo hodne neadekvatni! (i vzhledem k predchozimu pratelskemu tonu naseho rozhovoru). Mozna jsem vas nevedomky tim dotazem nastval, stacilo pak naznacit, ze ten rozhovor uz neni prijemny a bavili bysme se jinak. Tim poslanim nekam jste ale nastval zase vy me :-( to se neda nic delat, to bylo dle me obycejne hulvatstvi. No nic obratme list ... co se tyka seznamu tak jsem si tam hledal leckoho nicmene spise ze zajmu, pro me osobne (i vzhledemk veku) je to uz jen historie. Co se tyka blogu tak nestiham updatovat...ale nastesti nejsem povinen delat jakekoliv updaty (o navstevnost me nejde), pisu blog spise kvuli sobe... s pozdravem jmxjmx
[8]17.03.06 14:38:44mluvka Tomáš
pro pana jmxjmx: To je právě ono, pane jmxjmx, každý si to pamatujeme jinak. Rozhodně vy jste považoval a patrně dodnes považujete za zcela normální, že jste se mě, kterého osobně vůbec neznáte, ptal na jméno mého otce jenom kvůli tomu, abyste si mohl ověřit moje sdělení, že je uveden v seznamu spolupracovníků StB. Co se týče vašeho blogu - samozřejmě ho nemusíte "updatovat". Jen v něm neshledávám nic zajímavého ke čtení, kvůli čemu bych na něj speciálně chtěl upozornit na svém blogu. Podíváte-li se např. na blog Petacchiho, který sem vložil komentář před vámi, je to zcela něco jiného. Ani on pravidelně svůj blog či stránku "neupdatuje". Ale pokud tam něco napíše, jsou to příspěvky, které o něm něco vypovídají. Přemýšlí o světě, o sobě a nebojí se to napsat. A to má teprve maturitu před sebou! Píše velmi pěkným, čtivým slohem. Proto jsem si jeho blog zařadil do doporučeného čtení. Neberte to jako výtku, říkám to jen proto, že od toho 18ti letého hocha se já klidně mohu učit.

Žádné komentáře:

Okomentovat