11. 3. 2007

Porovnání antivirových testů AVG 7.5 a NOD 32 - 1.část

11.03.2007 02:11 - 10. Technické poznámky -trvalý odkaz

Porovnání antivirových testů AVG 7.5 a NOD 32 - 1.část


   V lednu jsem  napsal článek   AVG 7.5 nebo NOD 32 ? (Je antivirový program AVG opravdu špatný?)

   Při prodloužení licence AVG 7.5 mě můj  prodejce nedoporučil prodloužení licence tohoto programu (necelých 400 Kč), ale nabídl mi prodej antivirového programu NOD 32 (asi 1700 Kč).  Vzhledem v velkému rozdílu cen jsem zatím zůstal u prodloužení licence AVG.

   Můj prodejce mi však zatajil, že si mohu program NOD 32 vyzkoušet stažením zkušební verze ze stránek firmy Eset.

   Program jsem si tedy stáhl.  Jeho spuštění a informace, které mi poskytl, byly pro mne daleko nesrozumitelnější než u programu AVG. Výsledky nyní ukážu na několika obrázcích.

Výsledky testu AVG 7.5 :


Test neindikoval žádný virus. Pokud se virus v minulosti objevil, AVG nabídl buď jeho léčení nebo uložení do trezoru. Výsledky jsou jednoduché, přehledné.

 Výsledky testu NOD 32 :

 

   Domnívám se, že test zobrazuje všechny testované soubory v nepřehledně dlouhé tabulce. Modře zbarvené řádky zachycují neinfikované soubory. Avšak test nalezl virus!!!

Nalezne-li test virus, řádek se zbarví červeně, test se pokaždé zastaví a nabídne panel s těmito možnými rozhodnutími: 

 

Ve zkušební verzi jsou pokyny „Vyléčit“, „Přejmenovat“, „Smazat“, „Nahradit“ neaktivní a je nabízeno jediné rozhodnutí „Ponechat“ s volbou „Uložit objekt do karantény“ (anebo neuložit).

Uložíme-li objekt do karantény, objeví se pod červeným řádkem hnědý, který oznamuje tuto akci.


Po skončení antivirového testu musíme otevřít NOD CONTROL CENTER, abychom se dozvěděli další informace:


    Tam je pro mne řada nesrozumitelných údajů. Patrně bych se o jejich funkci dozvěděl víc, kdybych si zakoupil licenci.
Karanténu jsem našel, až když jsem otevřel „Nástroje systému NOD 32“.


klikni - 2.část
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat