14. 10. 2006

Podpořte Táňu Fischerovou do Senátu - 2.část

14.10.2006 01:13 - 061. volby 2006 -trvalý odkaz

Podpořte Táňu Fischerovou do Senátu - 2.část


  Přestože bylo velmi krásné počasí, v Mahlerových sadech, hned pod televizní věží se sešlo jen velmi málo lidí. Dokonce bych řekl, že se tam zastavili jen ti, kteří náhodně procházeli kolem a slyšeli hudbu. Na programu bylo napsáno, že v 16 hodin budou projevy. Přišel jsem krátce před půl pátou, ještě hrála reprodukovaná hudba. Mezi dvěma velkými reprobednami stál mladý diskžokej s pestrou pletenou čepičkou na temeni hlavy, pouštěl z cédéčka jazzovou hudbu a vypadal opuštěně.

ev269k3b
  Po chvíli  požádal o vystoupení paní Táňu Fischerovou. Jeho otázky byly velmi neobratné. Paní Fischerová pochopila mladíkovu neznalost a pak už rozhovor sama se sebou vedla víceméně ona. Řekla, co jí vede ke kandidatuře do Senátu. Je to opět pasivní klima, které nastalo ve společnosti. Zvláštní pocit, že lidé nevědí, co mají dělat a přitom nejsou spokojeni. Vnímá i určitý strach ve společnosti. Lidé se bojí o práci, jsou nejistí z budoucnosti. Paní Fischerová vidí rozdíl mezi prací v Poslanecké sněmovně a v Senátu. V Poslanecké sněmovně hlasují poslanci podle nařízení stranických vůdců. Často dali paní Fischerové za pravdu, ale řekli jí, že musí hlasovat podle stranické dohody. Práce v Senátu je víc založená na názorech osobností. Přesto i tam by se mohlo stát, že by se ČSSD a ODS domluvily a zajistily by si zákonnými úpravami společné rozdělení moci na vždy. Úpravou volebního zákona by šlo docílit stavu, aby menší politické strany nebyly v tak nerovnoprávném postavení jako dnes. Paní Fischerová se domnívá, že ona sama by tomu mohla více dopomoci v Senátu než ve Sněmovně.

   Mladý konferenciér popřál opět neobratně paní Fischerové, aby měla hodně síly zastávat se lidí, kteří nemají odvahu vystoupit sami za svá práva. Potom  pustil z cédéčka  několik písní Louise Armstronga. Nejspíš se domníval, že by to mohla být hudba těch, kteří dají případně hlas paní Fischerové. Bylo zjevné, že jemu je Armstrongova hudba cizí.  Chtěl jsem se paní Fischerové zeptat na její zkušenosti s nadacemi pro lidi postižené dětskou mozkovou obrnou.  Stejně tak jako její třicetiletý syn i já jsem se s tímto neduhem narodil. Armstrong křičel natolik, že nebylo slyšet vlastního slova. Než jsem se mohl paní Fischerové ve stručnosti představit a nastínit jí problém, přišla jakási mladá mimopražská redaktorka a požádala ji o rozhovor, protože bude muset odjet. Pak už jsem se k paní Fischerové  nedostal.

   Na pódiu podpořil paní Fischerovou ještě teolog Ivan Odilo  Štampach.

ev269k3b

  Poté se mladý diskžokej musel vzdát prosbám několika školou povinných dětí, které naživo zazpívaly do mikrofonu několik rómských písní a pak opět odešly malovat na místo, kde jim malířské potřeby připravilo občanské sdruženíMÁME OTEVŘENO.

     Dal jsem se do řeči s jednou z mladých organizátorek celého odpoledne, abych se dověděl, co bude následovat. Paní Fischerovou měla ještě přijít podpořit Hana Marvanová, bývalá předsedkyně Unie  svobody, ale asi jí do toho něco přišlo.  Organizátorka byla příjemně překvapena, když zjistila, že vím, kdo je Táňa Fischerová a že jí hodlám volit. Dal jsem jí adresu svého blogu, aby si mohla  přečíst tenhle můj článek.

   Přišel vousatý muž jménem Oldřich Janota. Údajně známý písničkář. Já jsem o něm slyšel poprvé. Bylo mi trapně, jak málo lidí přišlo na setkání s Táňou Fischerovou. Za zvuku hlasu a kytary Oldřicha Janoty jsem pomalu opouštěl Mahlerovy sady. Když jsem se naposledy ohlédl, paní Fischerová seděla na židli a byla zaujata zpěvákovým vystoupením. Před ní stál školou povinný hoch a horlivě jí fotografoval mobilem. Na snímku až doma jsem zjistil, že z chlapcovy hlavy jakoby vyrůstá v dáli zpěvák.

Komentáře
[1]14.10.06 23:18:01Mr.Brumla - www
Není pan Štampach profesí spíše religionistou než teologem ?
[2]15.10.06 06:48:17mluvka Tomáš
Možné to je, ale já nevím, kdo je religionista.
[3]21.10.06 11:26:30Mr.Brumla - www
je to jen detail, vycházím z informací např. na http://www.stampach.cz/ co se týče religionistiky viz např.: http://cs.wikipedia.org/wiki/Religionista
[4]21.10.06 14:24:16mluvka Tomáš
Děkuji za informaci, rád se podívám.
[5]31.10.06 14:43:53Filip Furmanov
31.X.2006 - po volbách Kdysi si dělávalo Rudé právo legraci z amerických voleb, že to je velký show biz, ale bohužel, zřejmě se v moderní době jinak politika dělat nedá. Pokud někdo nemůže vystrojit velkou show, ani si ho lidé-voliči nezaregistrují. Škoda, že jsem neměl Táňu Fischerovou ve svém volebním obvodě, určitě bych jí dal hlas. J.F.F.

Žádné komentáře:

Okomentovat