31. 12. 2006

Nejhezčí novoroční přání

31.12.2006 12:15 - 02. Deník -trvalý odkaz

Nejhezčí novoroční přání


  Dnes, to jest na Silvestra roku 2007 jsem si před jedenáctou hodinou pustil Radiožurnál. Zaslechl jsem tam závěr povídání s PhDr. Karlem Humhalem (po těch pěti letech snad už mohu říci mým psychologem) o novoročních předsevzetích.

   V závěru pořadu požádal moderátor dr. Humhala o vyslovení novoročního přání. Dr. Humhal řekl něco tak zvláštního a přitom tak jednoduchého, že jsem se podivil, že tohle neřeklo už tisíce lidí před ním. Popřál České republice, aby se tu v příštím roce konečně objevil politik, který bude občanům pozitivním vzorem.

   Uvědomil jsem si, jak je to vlastně zvláštní, že my občané nejprve politiky zvolíme a pak na ně máme ten nejhorší názor. Proč tedy nevolíme jiné, kterých bychom si vážili nebo nemáme odvahu jít do politiky sami. Ovšem politici sami by si měli být vědomi toho, že jim občané dali důvěru, o kterou dlouho usilovali a měli by se tedy snažit být pro občany tím pozitivním vzorem. Já sám pro sebe jsem pozitivní vzory našel za posledních 17 let alespoň čtyři: oba prezidenti – Havel i Klaus, novinář a politik Pavel Tigrid a politik Josef Lux. Neznamená to, že bych je musel slepě napodobovat nebo bezvýhradně souhlasit s jejich názory, ale vždy jsem si cenil toho, že šli celý svůj život za určitou vizí, kterou nezradili, i když se jim za to dostalo kritiky.

No, a ještě tři obrázkové novoročenky, které mě potěšily.

od KOBRY Kučery ...........................od Jana Vodňanského
spolupředsedy                                    přátelského umělce
SMPVMZ                    

od MUDr. Jana Cimického, psychiatra
(za těch 8 let mohu říci mého psychiatra)
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat