7. 7. 2005

Náš zákazník - náš pán?

07.07.2005 18:20 - 04. To, co jsem napsal jinde -trvalý odkaz

Náš zákazník - náš pán?

(24.10. 2004 7:00:58)

V blízkosti mého bydliště je jedna restaurace ze sítě "Potrefená husa" - Vinohradská 104, Praha 3. Chodím tam poměrně často, přestože tam mají pivo Staropramen, které zrovna není na žebříčku mého hodnocení piv na nejvyšším místě. Mají tam určitý "fastfúdový" jídelníček, který je poměrně drahý. Jedinou výhodu ta hospoda má, a to že je to pro mne ta NEJBLIŽŠÍ hospoda. Jediné lacinější jídlo, které tam mají, je tzv. "polední menu", což je každý den jiný pokrm, ale vždy v jednotné ceně 78 káčé. 

Po jídle se vždy číšník zeptá" "Chutnalo?". Jídlo není nic moc, ale co dnes za tu cenu mohu chtít. Stalo se, že mi jídlo opravdu nechutnalo. Na otázku, číšníka jsem tedy odpověděl - nechutnalo. Číšník odpověděl - to máte teda smůlu. Po čase se situace opakovala, číšnice se zeptala, co tomu jídlu bylo. Odpověděl jsem, že maso chutnalo nahnile. Číšnice vyprskla ve smích, jak jí to připadlo legrační. Při placení vrchní čekal spropitné a já jsem mu oznámil, že mu spropitné nedám, protože jídlo nebylo dobré a číšnice se mi smála. Číšník mi OZNÁMIL, že jídlo bylo v pořádku, protože se vyrábí z čerstvých surovin a je kontrolováno. Že chyba je ve mně, že mi pouze KUCHAŘ NEPŘISEL K CHUTI. Další den jsem si na číšnici a vrchního stěžoval spolumajiteli podniku. OZNÁMIL MI, že jídlo nemohlo být špatné, že jsem si pouze vybral jídlo, které mi subjektivně nechutnalo a že z toho vyplývá PRO MNE ponaučení, že si příště nemám toto jídlo objednávat. Chodím tam tedy už jen na pivo. Byl jsem však 3x svědkem toho, jak majitel podává hostům stejné vysvětlení jako mně.

Poučení z toho pro mne vyplývá, že není důležité, jak je spokojen konzument, ale jak je spokojen prodejce. Důležité je, aby se prodejce zákazníka nebál a pěkně mu to vytmavil. Zákazníku ber co mám, zaplať a jinak mě neotravuj.
Komentáře
[1]17.01.07 05:26:32Lukáš
Stim jídlem to asi nebude tak horký jak uvádíte.Jsem číšník a vím že určitým lidem se prostě nezavděčíte.Když při obědech(hotovky) vám všichni pochválí určité jídlo např. nějaká omáčka na tymianě tak jeden host si stěžuje že ta omáčka je stará a pachne.Prostě mu nevysvětlíte že je to tymianem který někteří lidi nemají rádi.Toto je pouze jeden příklad a je jich o odně více i s masem atd.Když by mi nechutnalo v nějaké restauraci jídlo a myslel bych si že je maso zkažené tak tam nikdy nejdu ani na pivčo a radši půjdu o 500m dále.
[2]17.01.07 08:20:17mluvka Tomáš
Máte pravdu, Lukáši. Však já už tam po dalších zkušenostech nechodím ani na pivo. V tomto případě nejde jen o nedobré jídlo, ale také o slušnost, či spíše neslušnost a aroganci majitele podniku k zákazníkům, kterou jsem několikrát okusil na vlastní kůži. Pokud je nezdvořilý majitel, proč by měli být číšníci zdvořilejší? Dospěl jsem k názoru, že v tomto podniku jsou číšníci k aroganci vedeni.

Žádné komentáře:

Okomentovat