30. 12. 2006

Mytí slazeného ovoce?

30.12.2006 22:17 - 02. Deník -trvalý odkaz

Mytí slazeného ovoce?

  Na Vánoce si občas koupím i sušené ovoce. Tentokrát jsem si koupil zajímavou směs sušeného a kandovaného ovoce. Baleno na Slovensku, dovezeno z Thajska.

   Na etiketě bylo napsáno:

 Chemicky upraveno: před konzumací opláchnout pitnou vodou.  Skladujte v suchu.

   Tyto pokyny mi nějak nešly dohromady. Ovoce bylo sušené, slazené cukrem a glukózovým sirupem. Chápu, že z Thajska se sem může dostat spousta bakterií a virů. Glukózový sirup může být jejich živnou půdou. Ale ze by se z něj daly bakterie a chemikálie omýt? Sušené ovoce jsem podle pokynu omyl na sítu pod tekoucí vodou. Mělo rozblemtanou konzistenci a vůbec nebylo dobré. Ale hygieně bylo učiněno za dost.

   Nevím, nevím. Celý život jsem jedl sušené datle a fíky. Nenapadlo mi je před jídlem umýt. Stejně tak by mě nenapadlo umýt rozinky v jogurtu, které si občas kupuji v prodejně Svět oříšků. Ani vážené čokoládové bonbony jsem si nikdy nemyl. Nepovažoval jsem to za účelné. Ale podle prodejních podmínek Evropské unie to asi účelné je.
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat