27. 6. 2005

Lze srovnávat pracovní morálku poslance Parlamentu a popeláře?

27.06.2005 23:16 - 06. Politika -trvalý odkaz

Lze srovnávat pracovní morálku poslance Parlamentu a popeláře?

Dostal jsem na svůj předvčerejší článek o vedlejším příjmu místopředsedy Poslanecké sněmovny Parlamentu MUDr. Mgr. Ivana Langera zajímavý ohlas. Mrzí mě, že tento ohlas nebyl připojen jako komentář ke článku, ale že jsem ho dostal e-mailovou poštou. Protože ho považuji nejen za zajímavý, ale z určitého hlediska za typický, budu citovat bez uvedení autorky:
Tak jsem byla zvědavá, co ten Langer provedl a tak jsem si ten článek přečetla. Provinil se tím, že mu někdo dává 83 000 korun měsíční mzdy. Proč Vám to vadí? Mně by nevadilo, kdyby takový plat dostával třeba popelář nebo dlaždič. Pokud se nalezne někdo, kdo mu bude platit třeba milion, nevadí mi to. Toto samozřejmě vadí neschopným závistivcům. Ti ale volí komunisty či socany, odtud se voliči ODS samozřejmě nerekrutují. Ale: Víte, kolik bere soudruh Filip, Ransdorf a další soudruzi? Ale PRÁVĚ TOTO mi na nich vadí nejméně.
Nevím, zda jsem napsal článek srozumitelně. Vůbec mi nešlo o to, jak velkou mzdu dostal Ivan Langer za svůj vedlejší pracovní poměr, ale zda vůbec byl schopen vykonat tolik práce na vedlejší pracovní poměr při svém vytížení místopředsedy Sněmovny, aby za ni dostal 4x větší mzdu, než je v uvedené profesi advokátního koncipienta obvyklé v případě, že ten je zaměstnán na plný pracovní úvazek. Srovnání s popelářem mi také nepřipadá nejvýstižnější, protože k profesi popeláře není potřeba příliš vysoké kvalifikace. Poslanci mi však připadají odlišní co do platu ještě z jiného důvodu. V žádné jiné profesi neexistuje, aby si pracovník mohl výši svého platu odhlasovat. Nemyslím si, že by pracovní morálku popeláře a poslance Parlamentu bylo možno jednoduše porovnávat. Dokonce si myslím, že zaměstnání popeláře mohou vykonávat i lidé bez velkých morálních kvalit, zatímco u poslanců by tomu tak nemělo být. V případě Ivana Langra se nejedná o žádnou vinu, ale o nemorálnost možná ano.

Komentáře
[1]28.06.05 02:23:11Kocour
Lze srovnávat pracovní morálku poslance Parlamentu a popeláře? Nelze! Popelář musí makat. Popelář dělá alespoń něco užitečného. Ti druzí akorát za těžké peníze vymýšlejí kraviny, kterými se má občan řídit a v nichž se ani právník či koncipient nevyznají.

Žádné komentáře:

Okomentovat