22. 9. 2006

Kůň a velbloud na Jiřáku ! - 1.část

22.09.2006 11:33 - 02. Deník -trvalý odkaz

Kůň a velbloud na Jiřáku ! - 1.část

To tu ještě nebylo!

   Když jsem se vracel včera okolo 17 hodiny (pátek 21.září) domů, nevěřil jsem svým očím. Před kostelem Nejsvětějšího srdce Páně na náměstí Jiřího z Poděbrad jsem spatřil skupinku koní a velblouda. Myslel jsem, že na koni se jezdilo do kostela jen na Divokém západě.



    Doma jsem se podíval do Radničních novin pro Prahu 3. O tomto víkendu bude Vinohradské vinobraní! vždycky se tam peklo sele a burčák tekl proudem, ale velblouda jsem tam ještě neviděl.

   Přijďte v sobotu! Bude hezky!


dodatek v sobotu 23.9.:
   Bylo to opravdu vydařené odpoledne. Na obrovské pódium přišel král a císař Karel IV. se svou manžekou a velkolepou družinou.


Vůbec se nedivil nedivil tomu, že mu dali do ruky mikrofon a že hned vedle pódia byla umístěna velkoplošná obrazovka, aby ho poddaní lépe viděli a slyšeli. Pozdravil se se starostou Prahy 3 Milanem Českým, kterého všichni nazývali významným konšelem.

    Podium je vždy při vinobraní na náměstí krále Jiřího z Poděbrad umístěno tak nešikovně, že při krásném počasí (a to bylo zrovna dnes), svítí sluníčko divákům přímo do očí. Nechal jsem císaře císařem a šel jsem se věnovat hlavnímu programu vinobraní, to jest dobrému jídlu a pití. O cenách pomlčím, ty jsou každoročně vysoké. Nemohly mi zkazit radost. Na té straně náměstí, co je základní škola už se opékalo selátko a rožnilo vepřové maso.

 

   Krása pohledět. Vedle selátka byl kotel, kde se vařily celé šunky, které pak prodavač krájel na plátky a dopékal na roštu. Dal jsem si obého hojně jako každý rok.

   V okolních stáncích tekl proudem burčák, pivo i horká medovina. Jako každý rok dal jsem si postupně kalíšek burčáku a medoviny. Vinobraní na náměstí Jiřího z Poděbrad – to je jediný den v roce, kdy za posledních osm let ochutnávám burčák. Abych pravdu řekl, raději mám horkou medovinu, ale tu si vychutnám hlavně o vánočních trzích. Na vinobraní je pro mne medovina takovou chuťovou tečkou za ostatními labužnickými vjemy.


   Kde je příjem, tam je výdej, však to znáte. I kabinky k této potřebě byly připraveny. Naštěstí bydlím blízko a na náměstí jsem nebyl tak dlouho, abych je musel použít.


Musím však pochválit pořadatele, kabinek bylo dostatek a tak před nimi nemuseli lidé přešlapovat. Na každého se v nutné chvíli dostalo.

klikni - 2.část
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat