20. 11. 2007

Julínkova reforma zdravotnictví

20.11.2007 23:03 - 06. Politika -trvalý odkaz

Julínkova reforma zdravotnictví


  Dnes jsem navštívil svého neurologa. Je to už starší pán, chodím k němu skoro deset let. Před vlastní zdravotnickou problematikou týkající se mně osobně mě pan doktor oznámil, že ke konci roku hodlá ukončit svou soukromou praxi a je v jednání s několika kolegy z nemocnic, aby někomu z nich mohl svou praxi a péči o své pacienty přenechat.  Můj neurolog je sice už důchodového věku, ale svou praxi vykonává velice pečlivě a svědomitě. Na rozdíl od mnoha jiných lékařů nedává pacientům najevo, že jsou pro něj jen „materiál“, ale dokáže jim velice pozorně naslouchat a analyzovat příčiny problémů.

   Pan doktor mi řekl, že by byl schopen vykonávat svou praxi ještě nějakou dobu, ale že nesouhlasí s reformními kroky, které oznámil od 1.ledna 2008 v rezortu zdravotnictví současný ministr Julínek. Už nyní je pro praktického lékaře jednání se zdravotními pojišťovnami složité a můj neurolog se domnívá, že od začátku příštího roku bude ještě daleko složitější.  Patrně necítí na realizaci páně Julínkových změn dostatek sil.  Své pacienty však nechce nechat ve vakuu, které by po jeho odchodu jistě trvalo několik měsíců a chce, aby neurologická praxe, kterou před čtrnácti lety založil, sloužila hladce dál a snaží se najít odborně zdatného a svědomitého pokračovatele. Pan ministr Julínek urychlil jeho odchod do penze možná o několik let.

   Řada pacientů přijde o vynikajícího odborného lékaře. Neurolog dobře ví, že nemá smysl, aby proti Julínkově reformě protestoval. Jeden soukromý lékař v celém zdravotnictví mnoho neznamená. Pouze pro několik set jeho současných pacientů to bude citelná ztráta. Ale co je to proti velkolepé a zatím nedomyšlené reformě zdravotnictví? Když se kácí les, létají třísky.
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat