15. 10. 2006

Jak přistoupit ke komunálním a senátním volbám - 2.část

15.10.2006 23:59 - 061. volby 2006 -trvalý odkaz

Jak přistoupit ke komunálním a senátním volbám - 2.část


 Jedním z členů ODS na radnici Prahy 3 byl  dvě volební období také Ing. Tomáš Mikeska, který byl v letech 1994 – 1998 starostou a v dalším volebním období místostarostou.  V roce 2002 vystoupil z ODS a nyní kandiduje za Evropské demokraty do Senátu. Na své internetové stránce podává Mikeska rozporuplné informace. Hrdé heslo  v záhlaví „Postavil jsem Žižkov na nohy“,  doplňuje nepřímo o informaci, že za jeho starostování docházelo na radnici ke korupci. Není to otevřené přiznání pouze náznak příčin jeho odchodu z ODS. Nerad bych jeho formulace zkreslil, proto je uvedu přímo tak, jak jsou napsány na Mikeskově internetové stránce:

    

Můj blízký vztah k Žižkovu začíná v červenci 1988, kdy jsme se sem se ženou Hanou a synem Lukášem přistěhovali z Ostravy. Brzy jsem se na Žižkově cítil doma.

Stál jsem  u zrodu  OF na svém pracovišti  ve Federálním statistickém úřadě  i ve svém bydlišti na Praze 3. V roce 1992 jsem se stal žižkovským zastupitelem a  nedlouho poté jsem stál  u založení ODS v Praze 3.

Rok 1994 byl pro mne  zlomovým, stal jsem se starostou Prahy 3. Mou ambicí bylo vyvést  zadluženou městskou část z finančních problémů a přeměnit ji v prosperující městskou čtvrt.

Radnici jsem vedl do roku 1998, kdy se po komunálních volbách změnila situace. Úspěšné zviditelňování Žižkova a otevřené spravování obecního majetku  překvapivě  vyvolalo u některých zastupitelů značnou nelibost. I přesto jsem se snažil v nastávajícím funkčním období z pozice místostarosty pokračovat v práci se stejným nasazením.

Politická atmosféra se však nijak nezlepšovala, naopak se začala vyhrocovat jak na žižkovské radnici, tak v místní organizaci ODS. Svým odporem ke korupci, zákulisním praktikám a nekompromisním postojem k těm, kteří je prováděli, jsem si vytvořil řadu nepřátel.  V roce 2002 jsem učinil závažné rozhodnutí vystoupit  z ODS.
Vedení významné a jedinečné městské části, ale i práce v opozici a práce manažera evropských projektů, mi poskytly jedinečnou zkušenost, kterou bych rád zúročil jako senátor.
Mým dlouhodobým cílem je kultivace vztahů v pravicovém politickém spektru a vytěsnění komunistických idejí a praktik z české politiky.
    

   Je otázkou, jak by se  na korupční prostředí na radnici v té době díval současný starosta Prahy 3 Ing. Milan Český, stále člen ODS, který byl v době Mikeskova starostování místostarostou a v dalším volebním období se tyto jejich funkce vyměnily.

klikni - 3.část
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat