24. 3. 2006

Co s blázny mezi námi? - 1.část

24.03.2006 10:09 - 05. Zdravotně postižení lidé -trvalý odkaz

Co s blázny mezi námi? - 1.část

(moje zážitky z odborného semináře)

Co s blázny mezi námi?
Seminář věnovaný tomuto tématu se konal ve středu 29. března 2006
v 15 hod. v budově NHÚ AV ČR, Politických vězňů 7, Praha 1,
2. patro, místnost č. 7.

Program:
Témata k diskusi:
  • Dokáže naše společnost přijímat duševně nemocné?
  • Proč se psychiatrů bojíme?
  • Jaký je stav české psychiatrie na jaře 2006?
  • Co se v psychiatrii změnilo během posledních desetiletí a co na nás ještě čeká?
  • Patří akutní psychiatrie do akutních nemocnic?
  • Jaké jsou přínosy a rizika transformace psychiatrické péče z ústavní na komunitní?

Úvodní příspěvky přednesli:

prof. MUDr. Jiří Raboch, DrSc.
přednosta, Psychiatrická klinika I. LF UK 

MUDr. Ondřej Pěč
ředitel, Psychoterapeutická a psychosomatická klinika ESET, s. r. o.

MUDr. Ivan David, CSc.
ředitel, Psychiatrická léčebna Bohnice
       

   Rád bych laskavého  čtenáře seznámil s několika postřehy, které jsem si z uvedeného semináře odnesl. Tím, jak bude pojat tento článek, nechci nikterak snižovat odbornou úroveň tří úvodních příspěvků, které na semináři zazněly. Jsem si vědom, že jsem byl na semináři, který je věnován ekonomice ve zdravotnictví. Na druhé straně jsem byl na semináři občanského sdružení, které má slovo občan přímo v názvu. Připadal jsem si však jako ve společnosti, která je určena jen úzce specializované skupině lidí. Tito lidé se znají už mnoho let a jejich vzájemná komunikace či nekomunikace je dána dlouhodobými osobními sympatiemi či antipatiemi.

    V úvodních přednášce prof. Raboch předestřel rozdělení a financování psychiatrické péče.  MUDr. Pěč se zabýval vyhodnocením deinstitucionalizací psychiatrické péče a MUDr. David založil svou přednášku na vyvracení toho, co řekl před ním MUDr. Pěč a také hovořil o financování psychiatrické léčebny v Praze-Bohnicích. 



z přednášky MUDr. Davida: "Psychiatrické léčebny - mýty a skutečnost"

   Pochopil jsem to tak, že na jedné straně názorového spektra stojí MUDr. Pěč a MUDr. Raboch, na druhé straně MUDr. David.  I z obsahu pozdější diskuze se mi zdálo, jako by byl MUDr. David brzdou pokrokovosti české psychiatrie.

znuděné držení těla MUDr. Pěče při slovním souboji s MUDr. Davidem

MUDr. David a MUDr. Raboch diskutují s publikem
klikni - 2.část
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat