18. 10. 2005

Cirkus je tady!!!

18.10.2005 19:05 - 07. Zábava -trvalý odkaz

Cirkus je tady!!!

ALEX je ve Strašnicích!!!

   Snad od svých třinácti let jsem nezažil, aby do mé těsné blízkosti v Praze přijel opravdový cirkus!
   Za mého dětství stály cirkusy hlavně na Letenské pláni, ale to bylo daleko. Chodili jsme tam většinou se školou. Jeden malý cirkus však jezdíval do mého sousedství. Byl to Cirkus Dunaj, malý cirkus, který rozbil stan na prostranství vedle hřiště, kde se říkalo "U dvojky". Kdysi, možná ještě před mým narozením, tam končila prý tramvaj číslo 2. Za mého dětství bylo na témže míste hřiště a vedle hřiště bylo kus zaplevelené louky. Bylo to na rozhraní Žižkova a Vinohrad, v kopci vedle Jičínské ulice. Dnes už tam není vůbec žádný prostor, protože celé místo obsadilo nově vybudované nákupní a zábavní středisko "Palác Flora". No a právě na té zaplevelené louce, hned za zdí Olšanských hřbitovů, se každé dva roky usadil Cirkus Dunaj.
   Dnes jsem jel na prohlídku ke svému neurologovi z Vinohrad do Strašnic. Před strašnickým krematoriem, naproti Vinohradským hřbitovům je právě takový kousek zaplevelené louky, jaký býval na Floře. Když tudy tramvaj projížděla, zatrnulo mi srdce. Na té zaplevelené louce stál cirkusový stan a okolo něj několik kamionů s nápisem Alex.
   Na zpáteční cestě jsem vystoupil a cirkus jsem vyfotil. ZÁZRAK! zázraky se dějí i dnes! Opravdový cirkus opět uprostřed Prahy. Podařilo se mi udělat takový výřez, že ze současné Prahy není vidět téměř nic. Říkám téměř, protože vzadu je vidět moderní výšková budova, které se říká Oskar centrum.
Mezi kopřivami se nesměle krčil jeden plakát. Ale jako za mého mládí lákal na nabízené atrakce a program.
Komentáře
[1]18.10.05 19:50:55Point*
Jako kluk jsem byl v cirkuse a bylo to pro mne neco extra. Dnes je pro mne "neco" ten cirkus vsude kolem na zemekouli ;))) V jinem cirkuse si vzpominam na Tuzku. Klaun (rusky) zvany karandash a jeho smutny vyraz... no jo, i srdce klauna ma pravo byt mimo predstaveni jine... No a nelze nevzpomenout na cirkus mych prarodicu Kludsky a jeho tragedii... Tak tedy hezke zazitky a vzpominky Tome, pri navsteve programu. Elaaa hop ;)))
[2]19.10.05 01:15:17jmxjmx - www - 
Jedna rypava poznamka: vyskova budova v pozadi neni Oskar Centrum jak mylne uvadite ale obyc. vezak s byty, v prizemi se nachazi cinske bistro a CSOB pojistovna. Budova na obrazku ma 19 pater, zatimco budova na kterou se OskarCentra odkazujete ,se nachazi o kousek vedle ma pater pouze 7 a na fotce neni videt.
[3]19.10.05 01:16:26jmxjmx - www - 
Chtel jsem rici "budova OskarCentra, na kterou se odkazujete" ...
[4]19.10.05 01:39:23mluvka Tomáš
pro jmxjmx: je to možné - komplex budov, který je naproti strašnické vozovně, nedokážu moc rozlišit, říkám mu "Oskarcentrum". Myslím, že jsou tam i podzemní garáže. Avšak děkuji za upozornění.
[5]22.10.05 03:58:32Lebeda
Jo je tady cirkus! :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat