2. 4. 2005

Blíží se další volba generálního ředitele Českého rozhlasu/3. - konec

02.04.2005 00:13 - 08. Volba ředitele Českého rozhlasu -trvalý odkaz

Blíží se další volba generálního ředitele Českého rozhlasu/3. - konec

   Potěšilo mě, když jsem na internetu zjistil, že Rada Českého rozhlasu bude mít 30. března veřejnou schůzi, na jejímž programu bude výroční zpráva za rok 2004 i příprava  volby generálního ředitele. Protože jsem měl zrovna ve stanovenou dobu čas, šel jsem se tam podívat. Schůze se konala v zasedací síni Národního muzea na Václavském náměstí. Udivilo mě to, protože budova Českého rozhlasu se pár  desítek metrů vzdálená. Na schůzi se dostavilo osm z devíti členů rady. Veřejnost jsem tvořil já, nějaký pán v důchodového věku, který, jak se ukázalo, potřeboval s někým z rady cosi projednat a mladý muž s blokem v ruce, kterého jsem odhadl na novináře. Schůzi byl přítomen i generální ředitel Českého rozhlasu pan ing. Kasík. První z radních se dostavil Michal Pavlata, starší herec s populárním hlasem. Omylem jsem mu zasedl místo a on se na druhé straně podivil, že se na schůzi (byť v minimální míře) dostavila veřejnost. Schůzi vedl předseda rady, bývalý zpěvák, nyní vlastně úředník Michal Prokop. Bylo vidět, že léta strávená v parlamentu a na ministerstvu kultury udělala z bývalého rockera seriozního úředníka. Schůzi vedl dokonale profesním způsobem. Nejprve přečetl návrh na jednání schůze, který nechal odhlasovat. Potom pohovořil o výroční zprávě. Učinil tak stručným způsobem, protože zpráva byla rozsáhlá a členové rady ji znali podrobně, neb se podíleli na jejím sestavování a my, skromná veřejnost, si ji budeme moci v blízké době přečíst na internetu, Přijetí zprávy rada odhlasovala. Následovaly dva neveřejné body, jejich projednávání jsem strávil na chodbě před zasedací místností. Hlavou se mi honily nostalgické myšlenky, protože v budově Národního muzea jsem vzhledem ke své přírodovědecké minulosti strávil svá studentská léta na střední i na vysoké škole. Tehdy ovšem vsup do chodby nebyl jištěn čipovou kartou a dvěma strážci. Po projednání neveřejných bodů předseda otevřel bod o volbě generálního ředitele. Do stanovené lhůty přišlo 17 přihlášek. Přihlásil se Michal Pavlata, sdělil přítomné veřejnosti, že je žákem profesora Nedbala a že by rád svým školeným hlasem přečetl jména  přihlášených, k čemuž mu dal předseda rady pan Prokop svolení. Zaujala mě dvě jména, a to současný generální ředitel Českého rozhlasu Václav Kasík a Alexandr Pícha, dlouholetý ředitel  stanice Českého rozhlasu 1 Radiožurnál. Rada se potom chvíli radila o časové organizaci výběrového řízení.

   Myslím, že v současnosti už nežijeme v revoluční době. O současném generálním řediteli Českého rozhlasu už nebylo v médiích tak slyšet, jako o jeho předchůdci Vlastimilu Ježkovi.  Nevím zcela jistě, zda je to kvalitou jeho práce. Rozhodně i ani z průběhu schůze nepřipadalo, že jeho vztah s radou by byl napjatý. Za to sleduji každodenně vysílání Českého rozhlasu a myslím, že na všech celoplošných stanicích dosáhlo vysokého standardu. Věci, které běží správným směrem, by se neměly měnit. Jsem proto zvědav, zda po současné ze zákona nutné volbě, bude pan ing. Kasík potvrzen ve své funkci generálního ředitele Českého rozhlasu,
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat