2. 4. 2005

Blíží se další volba generálního ředitele Českého rozhlasu/2.

02.04.2005 00:11 - 08. Volba ředitele Českého rozhlasu -trvalý odkaz

Blíží se další volba generálního ředitele Českého rozhlasu/2.

   Když jsem se dozvěděl, že v únoru letošního roku bylo podle zákona opět vypsáno výběrové řízení na funkci generálního ředitele Českého rozhlasu, zajímalo mě přinejmenším to, zda se Václav Kasík také přihlásí. Za celou dobu jsem nikde v médiích nezaznamenal, že by měl s Radou Českého rozhlasu nějaké spory. V současné době má Český rozhlas velmi kvalitní internetové stránky a na nich je i oddíl, věnovaný Radě. Oproti roku 1993, kdy jsem před Radu Českého rozhlasu předstoupil já, je to rada svým obsazením zcela jiná. Ačkoli mi pan Vlastimil Ježek svou arogancí a povýšeným chováním nebyl nikdy sympatický, v jednom jsem s ním souhlasil vždycky. Tehdejší Rada Českého rozhlasu byla naprosto hrozná.  Záhadou tedy pro mne bylo, jaká je ta současná rada. Stáhl jsem si proto z internetu podmínky pro letošní výběrové řízení.  Připadají mi velmi složité. Obsahují 31 bodů, jimž musí zájemce vyhovět či informací, které musí předložit. Zvlášť zajímavý je bod o doložení manažerských zkušeností. Kdyby toto kritérium platilo před dvanácti lety, nemohl by  pan Vlastimil Ježek vůbec stanout v čele Českého rozhlasu. Připomíná mi to dobu po roce 1989, kdy byli sesazování komunističtí ředitelé a do kritérií na nové ředitele se také vkládaly požadavky na zkušenost v řídící práci. Takže ředitelé a náměstci z různých podniků přešli jen do jiných podniků a bylo to. Ale myslím, že už jen formální kritéria, vyhlášené Radou Českého rozhlasu dne 23. února 2005, jen málokterý zájemce splní.

   Nepochopil jsem, proč Rada zveřejnila způsob hodnocení uchazečů. Je tam totiž jeden bod, který celé hodnocení naprosto zamlžuje:
"2. kolo hodnocení uchazečů
Ve 2. kole budou uchazeči hodnoceni dle kritérií stanovených Radou Českého rozhlasu, sdělených uchazečům, kteří postoupili do 2. kola výběrového řízení."

Myslím, že by rada udělala lépe, kdyby tak nejasný způsob hodnocení vůbec nezveřejňovala.
Komentáře
Článek je bez komentářů

Žádné komentáře:

Okomentovat