9. 12. 2006

Bezohledný přístup číšníků restaurace Potrefená Husa

09.12.2006 14:42 - 02. Deník -trvalý odkaz

Bezohledný přístup číšníků restaurace Potrefená Husa


   Už druhý den stojí na chodníku před restaurací Potrefená husa, Praha 3, Vinohradská 104, dopravní značka. Navíc stojí na zúženém místě chodníku, kde je umístěna pevná zahrádka této restaurace. Stála tam včera, stála tam i dnes ráno, když jsem odcházel z domova. Stála tam stále, když jsem se vracel ve 12,45 hod domů. Jeden číšník utíral prázdné stolky zahrádky, jeden číšník stál za dveřmi restaurace. Patrně se nudil. Je sobota před Stříbrnou nedělí, lidé mají asi jiné starosti než aby chodili na oběd do předražené restaurace s nepříjemnou obsluhou. Ale o tom jsem už před dvěma lety psal v článku Náš zákazník – náš pán?

    Podíval jsem se na číšníka nudícího se za sklem vstupních dveří.  Vešel jsem dovnitř Potrefená Husa byla zcela prázdná. Uvnitř se nudili tři číšníci a vedoucí směny v bílé košili, kterému se v této restauraci říká manažer. Zeptal jsem se číšníka, který se před tím díval ven, jaký význam má ta dopravní značka, která před jejich zahrádkou brání chůzi.  Řekl, že si žádné značky nevšiml, ale šel se podívat. Usoudil, že tam značku (zákaz odbočení) přendal někdo ze sousední ulice, kde se provádí výměna vodovodního potrubí.  Zeptal jsem se ho, zda-li by mohl někoho upozornit, aby značku odstranil. Odpověděl, že mu tam značka nevadí. Kromě toho, že on je zaměstnanec restaurace a že tu není od toho, aby posunoval značky. Znovu mi zopakoval, že jemu tam ta značka nevadí a jestli vadí mně, abych zavolal někomu, komu ta značka patří. Na zadní straně značky jsem objevil telefonní číslo, komu značka patří. Řekl jsem, že značka je před jejich zahrádkou, která už beztak zužuje chůzi po chodníku Vinohradské ulice. Zopakoval, že on tu od toho není a že je placen za jinou práci a že za zahrádku restaurace platí nájem.  Na mou otázku, zda on je vedoucí, odpověděl, že on není vedoucí, ale rovnou dodal, že ani jeho vedoucí si značky nepovšiml. Po sdělení, že situaci vyfotografuji a dám na internet, řekl, že to je moje věc. Patrně to však oznámil vevnitř, vedoucí v bílé košili vykoukl ven a pak se oba na mně přes sklo dívali, jak značku fotím.  

 

   Nijak mi to nepřekvapilo, u zaměstnanců a vedoucích této restaurace jsem už delší dobu zvyklý na lhostejné až agresivní chování. Nyní se ukázalo, že jsou bezohlední jak ke svým zákazníkům, tak ke svému okolí. Za co nejsou placeni, to je nechává lhostejnými.


Dodatek téhož dne v 16 hodin:

    Tento článek jsem vložit na internet.  Pak jsem ho vytiskl a šel do Potrefené Husy. Dopravní značka byla stále na stejném místě uprostřed zbývajícího volného místa chodníku před zahrádkou. Vstoupil jsem do restaurace a předal článek číšníkovi, se kterým jsem o značce diskutoval. Řekl jsem mu, že článek už jsem zveřejnil na internetu. „Dík, to jste hodnej“, usmál se tentokrát číšník mile.

Dodatek II. -  12. prosince 2006:

   Krátce po poledni jsem šel kolem Potrefené  Husy. Prakticky vždy musím okolo ní jít. Je to rohový dům domovního bloku.  Z restaurace vyšel její spolumajitel či majitel, o kterém jsem psal už před dvěma roky v úvodu citovaném článku.  Asi mě viděl přes velké okno.  Sdělil mi stejně jako číšník před třemi dny, že nebylo věcí jeho číšníků zajímat se o překážející dopravní značku. Pak mi řekl, že jsem zlý a zakomplexovaný člověk.

   Onen majitel Potrefené Husy  je jistě o 15 let mladší než já. Je to typický druh podnikatele v Praze. Arogantní a povýšený k zákazníkům i ke svému okolí. Bohužel takovým lidem patří budoucnost tohoto státu. Tím je jasné, že do Potrefené Husy si už nikdy nezajdu ani na jídlo, ale ani na pivo k pultu. Potrefená Husa mně nepotřebuje jako zákazníka, já zase nepotřebuji její arogantní jednání a předražené jídlo. Škoda, je to skutečně ta nejbližší hospoda. Ještě, že hospod je v okolí dost. Některé mají i Gambrinus a Plzeň a ty já mám raději. Ale hlavně – jednají s lidmi slušně, ať už je to zákazník nebo soused.
Komentáře
[1]11.12.06 22:04:04Tenisák - www
Reagoval jsem Tome na tvuj článek u sebe, zatím se měj a ahoj.
[2]12.12.07 19:55:32marks
Taky mně tam štve ten úžasnej "manager", kterej se nedokáže ani omluvit za hnusný jídlo /ne hotovku/. Taky už tam nechodim, když se projdeš trošku dál, tak U Sládečků maj výbornou Plzeň a to jídlo tam není špatný...
[3]15.05.08 21:12:53filip - 
ja delam cisnika v 5* hotelu nedokazete si predstavit co je to za nechutnost divat se na lidi mluvit s nimi poslouchat jejich trapne vtipky stupidni pripominky a pokud by se mne zepta nekdo takhle arogantnim spusobem za plat co tam maji - jaký význam má ta dopravní značka, která před jejich zahrádkou brání chůzi. tak bych ho s ni pretah prez hubu takovou silou ze by skoncil na druhy strane kam patri i s tou znackou........... podle vaseho tonu jak o huse mluvite vam to asi hodne lezi v zaludku patrne se vam neco nelibylo na jidle nechodte tam neotravujte je oni pridou o trzbu o diska asi ne protoze chudinky cesi stejne davaj tak maximalne 3kc to je trapny a jen tim cloveka urazi, poradim vam mnesic to jdete delat pak pochopite proc ty . kazdopadne to ze je predrazena je pravda
[4]17.05.08 08:49:53mluvka Tomáš - www
Milý Filipe, od číšníka je to skuečně zajímavá rada pro zákazníka: zákazník nemá otravovat, protože číšník za peníze, co dostává od svého zaměstnavatele přeci nemusí poslouchat ty kecy. Však já se také Potrefené huse na Vinohradské ulici vyhýbám už rok a půl. Jednak mi tam několikrát nechutnalo jídlo, jednak je jídlo předražené a jednak nejen číšník, ale hlavně tzv. majitel se mnou jednali urážlivě. No, a jak píšete: Češi dávají malé spropitné. Takže slušné chování není řádně zaplaceno. Jenže kdo se neumí slušně chovat zadarmo, ten to nesvede ani za peníze.

1 komentář:

  1. Ráda bych také reagovala na poznámku pana číšníka Filipa. I já jsem pracovala v pětihvězdičkovém hotelu jako číšnice, dokonce i v zahraničí, nikdy jsem nebyla na hosta hrubá a celkem mě mrzí, že takto haníte své řemeslo. Služba je od slova sloužit, to si prosím uvědomte a pokud se nesnesete s lidmi, běžte prosím pracovat do kotelny! Zdravím Vás, Eliška Hrubá

    OdpovědětVymazat