15. 12. 2007

1. párty Lidé.cz - 1.část

15.12.2007 02:01 - 07. Zábava -trvalý odkaz

1. párty Lidé.cz - 1.část


   Minulý týden jsem se přhlásil k technické úpravě svého blogu a tu co vidím!  Server  Lidé.cz mně zve na párty!

 
   Chtěl jsem se zeptat, jak je to věkově omezeno a kolik bude vstupné. Abych to mohl udělat, musel jsem se na párty přihlásit.  Za dva dny se objevilo, že vstup je zdarma a o věku se nic nepsalo. Protože se to konalo v nově vybudovaném nákupním centu Palladium, dokončeném před měsícem v Praze na náměstí Republiky na místě bývalých kasáren, rozhodl jsem se, že půjdu, abych popatřil novou stavbu zevnitř.

   Když jsem odcházel z domova, bylo přihlášeno přes tři tisíce uživatelů Lidé.cz. Bylo mi jasné, že všichni nepřijdou. Avšak předpokládal jsem, že přijde několik set lidí. Uživatelé Lidé.cz jsou zvláštní komunitou. Značnou část tvoří lidé (skoro děti?) do 20 let, avšak jsou tam i velební kmeti jako já.

   Budova Palladia je šetrně zasazena mezi holé zdi bývalých kasáren. Uvnitř ona hrůzostrašná uniformita ze skla, mramoru a nerezové oceli, běžná dnes ze všech moderních staveb. Prostě nevíte, zda jste v metru, na letišti nebo v zastřešené ulici. Vyjel jsem po eskalátoru kamsi, kde uprostřed prostoru končila dlouhá fronta. Byla to fronta na certifikaci. Protože mi nebylo jasné, o co jde, postavil jsem se do ní také. Asi za deset minut se skoro celá fronta rozpadla, protože kdosi přišel oznámit, že ten, kdo se nechce certifikovat, může rovnou dovnitř. Já jsem si počkal. Certifikace spočívala v tom, že jsem řekl adresu svého profilu a hoch za notebookem se podíval, zda na fotografii profilu jsem opravdu já.

   Pak už jsem šel dovnitř. Prostor byl zajímavě řešen (nikoli architektonicky, ale dispozicí).  Část tvořila kavárna, jaká je běžná  kdekoli v palácovém nákupním středisku (např. Anděl a Flora). Část tvořila velká diskotéka, která dle mého názoru neudělala žádný pokrok od dob, kdy jsem podobnou navštěvoval ještě v sedmdesátých letech ve Valdeku na náměstí Míru nebo ve Zlaté huse na Václaváku. Řev byl stejný a hudba pro mne stejně neposlouchatelná jako tehdy.

   Avšak organizace večera byla skvělá. Vůbec nevadilo, že se tam prolnulo několik generací. Hudba byla pro mladé, ceny nápojů už byly pro ty starší až přestárlé. I dnešní mladé vymetače diskoték zarazilo, že šatna stála 20 Kč.  To byla však  předraženost onoho centra Palladium,  s vlastní párty to přímo nesouviselo. Párty uváděl a organizoval mladý hoch v bílém tričku s logem Lidé.cz.  Jmenuje se Miloš Adámek a má ve firmě na starosti podobné společenské akce. Do chvíle, než jsem odcházel, což bylo asi ve 22,30 hod., měl Miloš Adámek plné ruce a hlavně nohy práce. Prostora byla rozlehlá, a tak stále sledoval ty správné lidi ve správnou chvíli.

   Zeptal jsem se muže mezi třicítkou a čtyřicítkou, s jakým očekáváním přišel. Odpověděl, že se žádným, že je na akci takového rozsahu poprvé. On se přihlašoval na párty dvě hodiny před začátkem a potvrdil mi, že bylo přihlášeno něěco přes tři tisíce lidí. Muž si tipnul, že by mohla přijít tak třetina. Ve 20,50 jsem se zeptal obsluhy počítačů, kolik se zatím certifikovalo lidí. Nedokázali to hned spočítat, ale za hodinu certifikace odhadli  počet na několi set. Mnoho návštěvníků však o certifikaci nemělo zájem anebo o ní vůbec nevědělo. Na párty byli i dva kameramani ze serveru Stream.cz. Rozhovory dělala menší blonďatá slečna. Ta mi řekla, že chystají dvě asi tříminutové reportáře. Materiál sestříhají v pondělí 17. prosince a 18.prosince už budou reportáže vystavené. Pravděpodobně na ně bude na Seznamu.cz upoutávka.

   Stále mi nebylo jasné, k čemu je ona certifikace. Myslel jsem, že dostanu nějaký papírek.  Miloš Adámek mi však řekl, že budu mít u profilu ověření, že skutečně existuji, že mě administrátoři Lidé.cz opravdu viděli a porovnali s fotografií. Když se kouknete do mého profilu, už tam to ověření mám. Bylo tam, už když jsem se vrátil z párty domů.  Na párty byla také profesionální  fotografka Pavlína, která fotila zájemce tak aby mohli mít v profilu svůj kvalitní portrét. Okolo dvaavacáté hodiny jsem viděl, že řada těch opravdu mladých lidí odchází pryč. Zeptal jsem se proto dvou dívek, jak je párty zaujala. Připadalo jim, že na párty není mnoho mladých lidí. Obě dívky mají profily na Lidé.cz, ale certifikovat se nenechaly, protože jim nebylo jasné, o co jde. Dívky vypadaly tak na sedmnáct, ale patrně byly starší, protože jedna z nich říkala, že ač není z Prahy, v Praze pracuje.

   Většina programu večera směřovala k ženám – bylo to líčení a kadeřnická show. Kadeřník mě zaujal. Byl to Francouz a hlava se mu leskla, jak ji měl dokonale vyholenou.

klikni - 2.část
Komentáře
[1]15.12.07 09:45:23Lentilka
Díky za tuhle reportáž. O párty jsem četla, ale nechystala jsem se tam. Jen jsem byla zvědavá, o co tak půjde. Díky tobě už to vím a vidím, že jsem fakt o nic nepřišla. :-)
[2]15.12.07 10:00:01mluvka Tomáš
Jsem rád, že jsem tam byl, Lentilko. Bylo pro mne poučné zjistit, že to, jak se baví střední třída, se vůbec neliší od roku 1980. Jen možnosti jsou odlišné. Francouzského kadeřníka a výrobky firmy L´oreal bych na diskotéce tehdy nepotkal. Český diskžokej a světové hudební hity byly na diskotéce už tehdy. jen jsem si je nemohl koupit v každém obchodě s hudbou jako dnes.
[3]25.12.07 14:10:40Mr.Brumla - www
Certifikace by zřejmě byla důležitá, kdybych zde někoho chtěl "balit", chtěl se s někým seznámit za účelem chození, hledal zde partnera apod. Ovšem pro čtení Vašeho blogu a přemýšlení o Vašich myšlenkách je aspoň pro mě dost irelevantní jak vypadáte a nějaká certifikace. Určitě bych jen a kvůli tomu třeba nechodil na nějakou akci, která by mě jinak z žádného jiného důvodu nezajímala. Zajímá mě co a jak říkáte, obsah Vašich myšlenek a Vašeho blogu, ne Vaše vzezření. Jinak si myslím, že problematika internetových identit, virtuálních prezentací, i těch certifikací , je opravdu zajimavá , ale o tuto problematiku jako takovou vám zřejmě v příspěvku nešlo.
[4]25.12.07 14:21:58Mr.Brumla - www
Mimochodem, jak jsem tak procházel Váš blog, profil, PFko, koukal na video "mluvky Strany mírného pokroku ... ", stejně jste na každé té fotografii i videu dost jiný, tak si nejsem jistý, jestli bych Vás v reálu vůbec poznal :-))
[5]25.12.07 16:20:13mluvka Tomáš
Certifikaci považuji pouze za zajímavost, kterou chtějí organizátoři z Lidé.cz oživit podobná setkání. Jinak si myslím, že je jedno, zda byste mě podle fotky v reálu poznal, pane Brumlo. Jak byste mě jednou viděl, tak byste mě napodruhé poznal. Mimochodem, fotka, kterou mám na PF 2008 vlevo a na kterém pojídám pizzu, je ze setkání lidí, se kterými se znám POUZE z internetu. Když jsme se z většinou z nich poznali osobně, tak jsme se museli také představit a to podle přezdívky. Při různých osobních setkáních si většinou říkáme přezdívkami z internetu, i když občas známe své pravé jméno. Ono je to pohodnější a člověk si na to rychle zvykne.
[6]25.12.07 18:11:42Dan
Na www.stream.cz je už reportáž t tý párty, ale teprve od včera, zatím teda jedna.Ale místo blondýnky to z místa komentuje a rozhovory dělá černovlaska :-) Třeba tam byly holčiny dvě? Jestli to bude i v jinejch městech,jak říkal ten ze seznamu, tak vyrazím u nás taky - Brno!
[7]25.12.07 20:29:57mluvka Tomáš
Tu tmavovlásku ze včerejšího videa si z párty Lidé.cz nepamatuji. Ale vím, že tam byly dva natáčecí týmy, viděl jsem dva kameramany. Třeba opravdu přibude ještě jedno video. Zatím mi chybí rozhovory s různými osobnostmi, které dělala právě ta blondýnka.
[8]26.12.07 01:01:53Dan
Tak to já bych tu sympaťandu určitě nepřehlídl :-) A vůbec je mi nějaká povědomá, tváří i hlasem, jenom nevím odkud? Jinak ta certifikace nevím zda má smysl.Když bych tam šel, můžu mít reálnou fotku, i ta ale zkresluje, nechám se označit a fotku pak změním a třeba i nějaké informace?
[9]26.12.07 06:42:23mluvka Tomáš
Já mám také pocit, že jsem tu tmavovlasou moderátorku z videa už někde viděl. Jinak tu certifikaci považuji spíš za oživení párty samotné. Takovou zajímavost, která nemá pro člověka větší význam. Jako když jdeš do divadla a schováš si program, případně si ho necháš podepsat od nějakého herce. Těžko pak můžeš podepsaným programem dokládat, že se s tím hercem znáš osobně. Ty ho sice znáš, ale on tě pořád nezná, protože se při tom podpisování na tebe možná ani nepodíval.
[10]27.12.07 23:28:41Agila77.com - www - 
No dle mě kdo nebyl nemůže vědět o co přišel! Já myslím že se hodně lidí bavilo. Tomíku a tobě díky za tuhle reportáž !
[11]29.12.07 17:28:02Dan - 
Už vím, kdo to je :-) Jen jsem z repotáže -nakonci je titulek a na Streamu pod ní, zadal její jméno do vyhledávače a našel její web. Hned jsem byl doma:-) Prostě mně jen nenapadla souvislost. Ta druhá reportáž pořád nic co? Nějak se s tím flákají!
[12]29.12.07 20:22:53mluvka Tomáš
Dobrý nápad, Dane! Zkusil jsem to také. Petra má salon na stříhání psů. To jsem nevěděl, protože nemám psa. Na tu druhou reportáž se možná vykašlali, nebo až po Novém roce.
[13]29.12.07 21:52:17Dan
Ty jsi jedl vtipnou kaši,ne?:-) Jaký psi?Já to hledal googlem a hned tam vykočí stránky tý moderátorky z Primy.Nevím,jestli to sem můžu psát,ale je to www.petrazajickova.cz Teď jsem napsal celé jméno i do seznamu a hned první je oficiální stránky a odtud zase tamty,jsou tam i fotky, je to ona.
[14]30.12.07 08:48:33mluvka Tomáš
Aha. Já s internetem tak neumím. Mně to ukázalo: Výsledky hledání Petra Zajíčková Stříhání psů. www.salonsaluki.websnadno.cz - Náchod, Štefkova - Rychlý kontakt, Detail firmy
[15]02.01.08 13:26:00Dan
Na Streamu je už ta 2.reportáž,ale taková nudná.Je tam lehce vidět ta blondýnka ,jak jsi psal, co jí dělala.Dokonce je tam k zahldénutí i ten druhý tým s tou černovláskou.Ta její reportáž je víc nadupaná,má šťávu.Tak na to mrkni :-)
[16]02.01.08 13:48:48mluvka Tomáš
Máš pravdu, Dane. Blondýnka Kathy se tam moc neukázala a její reportáž za moc nestojí. Měla lépe vysvětlit, co to je certifikace. Jako by neznala české slovo ověření.
[17]07.01.08 18:16:41Dan - 
Tomáši,dneska na Streamu přibyly další dvě reportáže z tý párty lidé.cz, jedna od Petry Zajíčkový - Loreal a druhá Avon - je tam napsáno, že jí dělala Adéla Malá, což je mesmysl, dle hlasu je to ta blondýnka Kaity. Že by se pod to nechtěla podepsat? Nebo tam mají chybu.
[18]10.01.08 21:43:01mluvka Tomáš
Třeba je Kaity přezdívka a Adéla Malá skutečné jméno reportérky. Možná, že se to u dalších reportáží vyjasní, Dane.
[19]04.02.08 00:06:01Daniel
Tomáši,tak se v sobotu *.2.2008 koná další párty Lidé.cz,bohužel zase v Praze. Snad k nám do Brna něco taky nachystají. Tak jestli se chystáš, hezky nám to zase zdokumentuj. Vypadá to,že na akci zase vyráží i Stream,třeba tě tam uvidíme :-)
[20]04.02.08 00:59:35mluvka Tomáš
No jo, chystám se tam, jsem přihlášenej, ale nevím, jak to dopadne. Leze na mně nějaká chřipajzna. Odpoledne mám ještě jednu akci. Už nějak nedokážu vymetat všechno, Dane. Neboj, však oni do Brna taky dorazí. Vždyť kam jinam by taky jezdili? Tipuju si: Praha, Brno, Ostrava, Zlín, Plzeň, České Budějovice, Ústí n.L. To je jenom sedum měst a myslím, že říkali, že chtějí dělat 10 pááárty měsíčně (???).
[21]11.02.08 01:08:37Daniel
Tak co, jak se povedla tahlecta párty? Jsem zvědavej,kdy se jí dočkáme na Streamu,jestli jim to zase nebude trvat 14 dní. Natáčeli tam zase, ne? Podle pozvánky aspoń.

Žádné komentáře:

Okomentovat